Wbrew niedowiarkom – ZTM Warszawa

Wbrew niedowiarkom

Internetowe bilety od pierwszego dnia cieszą się zainteresowaniem pasażerów. Za pośrednictwem strony ztm.waw.pl/ewkm codziennie zawieranych jest kilkanaście transakcji. Najwięcej internautów wybiera imienne kontrakty 30- i 90-dniowe, ale z możliwości zakupu biletu ”sieci” skorzystali już także seniorzy.

Znalezienie urządzenia kodującego i sama procedura kodowania nie sprawiły warszawiakom problemów. Większość biletów zakupionych dotychczas w internecie pasażerowie zdążyli już zakodować na kartach miejskich.

Dostępność i wygoda korzystania z usługi będzie coraz większa wraz z rozwojem systemu internetowej sprzedaży biletów. Będą mogli przystąpić do niego wszyscy operatorzy, którzy spełnią określone przez ZTM kryteria (prowadzone są rozmowy z kolejnymi firmami, zainteresowanymi udziałem w przedsięwzięciu).

Systematycznie zwiększana będzie liczba punktów kodowania. Na etapie pilotażowym, udostępnionych zostało ok. 50 urządzeń kodujących. Można je znaleźć na wszystkich stacjach metra oraz w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM (z wyjątkiem POP na dworcu PKP Warszawa Wschodnia). W przyszłości „kodomaty” pojawią się m.in. w takich miejscach, jak lotniska, centra handlowe, uczelnie, akademiki, szpitale – tam, gdzie będą dostępne „na wyciągnięcie ręki” dla dużych grup pasażerów. Do kodowania internetowych biletów – oprócz specjalnie dedykowanych urządzeń – pod uwagę brane jest wykorzystanie automatów biletowych, parkomatów, a docelowo także wszystkich kasowników w pojazdach komunikacji miejskiej.

Rozszerzana będzie także oferta taryfowa. Obecnie na stronie ztm.waw.pl/ewkm dostępne są imienne bilety długookresowe kodowane na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej – 30- i 90-dniowe, 30-dniowe na jedną linię oraz bilety seniora. W fazie testowej znajduje się sprzedaż przez internet biletów długookresowych na okaziciela, które po 30 czerwca br. nadal będzie można kodować na niespersonalizowanych WKM. Opcja ta powinna być w pełni dostępna w ciągu najbliższych kilku tygodni. Docelowo mają być sprzedawane także bilety krótkookresowe (dobowe, 3-, 7- i 14-dniowe).

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.