Warszawiacy przekonali się do mobilnych rozwiązań i kupują coraz więcej e-biletów. W ubiegłym miesiącu liczba transakcji dokonanych za pomocą telefonu komórkowego przekroczyła 20 tys. sztuk.
Liczba biletów sprzedawanych przez komórkę systematycznie rośnie. W grudniu 2008 r. , po uruchomieniu nowej usługi odnotowano 4,6 tys. transakcji, miesiąc później sprzedano prawie dwa razy więcej biletów (ponad 8 tys.). Kolejny „próg”:10 tys. transakcji miesięcznie po raz pierwszy został przekroczony we wrześniu ubiegłego roku, kiedy sprzedano 12,6 tys. e-biletów, a poziom 15 tys. sztuk – w październiku. Na początku br. w ten sposób sprzedawano miesięcznie 17 tys. biletów. Rekord padł w marcu, kiedy odnotowano ponad 20 tys. transakcji.
Główną zaletą e-biletu jest możliwość opłacenia przejazdu komunikacją miejską w każdym miejscu, przez siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Usługa „Płać komórką za bilet” została wprowadzona 8 grudnia 2008 roku. Pilotażowo e-bilet był dostępny jedynie dla abonentów sieci komórkowej Plus i w ten sposób można było kupić tylko bilety czasowe. Kilka miesięcy później oferta została rozszerzona o możliwość zakupu biletów krótkookresowych.
Obecnie z oferty mogą korzystać abonenci wszystkich sieci komórkowych, a taryfa obejmuje bilety 20-, 40-, 60- i 90-minutowe oraz dobowe, 3- i 7-dniowe. Bilety kupione przez telefon są honorowane nie tylko w pojazdach komunikacji miejskiej, ale również w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej (od biletu dobowego wzwyż).
Szczegółowe informacje, dotyczące korzystania z „komórkowych” biletów, m.in. o tym, jak założyć konto w systemie mPay, jak płacić bezpośrednio z konta bankowego Citi Handlowy, jak ustawić przysługujące ulgi, można znaleźć na stronie ZTM.
Opublikowano 1 kwietnia 2010
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019