Coraz więcej mobilnych biletów – ZTM Warszawa

Coraz więcej mobilnych biletów

Warszawiacy coraz częściej korzystają z możliwości zakupu biletu komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy. Obecnie odnotowuje się już ponad 10 tys. transakcji tego typu miesięcznie.

Liczba biletów sprzedawanych przez komórkę stale rośnie. W grudniu 2008 r. odnotowano 4,6 tys. transakcji, miesiąc później sprzedano blisko dwa razy więcej biletów (ponad 8 tys.). poziom 10 tys. transakcji miesięcznie po raz pierwszy został przekroczony we wrześniu ubiegłego roku, kiedy sprzedano 12,6 tys. e-biletów. Rekordowy pod tym względem był styczeń br. kiedy odnotowano ponad 17 tys. transakcji. Łącznie sprzedano już 150 tys. e-biletów.

Usługa „Płać komórką za bilet” została wprowadzona 8 grudnia 2008 roku. Pilotażowo e-bilet był dostępny jedynie dla abonentów sieci komórkowej Plus i w ten sposób można było kupić tylko bilety czasowe.

Kilka miesięcy później oferta została rozszerzona o możliwość zakupu biletów krótkookresowych. Teraz mogą już z niej korzystać abonenci wszystkich sieci komórkowych a bilety kupione przez telefon są honorowane nie tylko w pojazdach komunikacji miejskiej, ale również w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej (od biletu dobowego wzwyż).

ZTM pracuje obecnie nad uruchomieniem kolejnej usługi, która usprawni i przyspieszy sprzedaż biletów oraz umożliwi klientom samodzielne zakodowanie zakupionego kontraktu na Warszawskiej Karcie Miejskiej.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.