P+R Ursynów zdaje egzamin – ZTM Warszawa

P+R Ursynów zdaje egzamin

zdjęcie parkingu P+R Ursynów

Parking P+R przy stacji metra Ursynów, otwarty pod koniec ubiegłego roku, cieszy się coraz większym zainteresowaniem kierowców. Obecnie parkuje na nim ponad 110 aut dziennie, co oznacza, że jest on wykorzystany w 70 proc. I to niespełna dwa miesiące po jego otwarciu.

Zwykle, zanim na tego typu obiektach regularnie są wykorzystywane wszystkie miejsca, upływa prawie rok. W Warszawie jest to znacznie krócej, z wyjątkiem parkingu zlokalizowanego przy ul. Połczyńskiej. I tak np. ursynowski parking przy stacji Stokłosy „napełniał się” stopniowo w ciągu siedmiu miesięcy, a od września ubiegłego roku jest już wykorzystywany w 100 proc. Przez większość dni całkowicie napełnione są także parkingi Wilanowska, Marymont i Młociny.

Wolne miejsca ma jeszcze tylko parking w Aninie, który stanowi idealne rozwiązanie dla mieszkańców Otwocka i Józefowa dojeżdżających do pracy w stolicy.

ZTM kontynuuje prace przy budowie kolejnych parkingów przesiadkowych. Wiosną br. rozpocznie się budowa parkingu w Wawrze. W maju 2011 r. zakończy się przygotowanie dokumentacji projektowej obiektu przy przystanku kolejowym Ursus-Niedźwiadek. Do roku 2012, w ramach II etapu rozbudowy systemu parkingów P+R Zarząd Transportu Miejskiego zamierza uruchomić parking w al. Krakowskiej (15 grudnia 2009 r. podpisana została umowa z wykonawcą – firmą Warbud) oraz postoje przy przystankach kolejowych w Wesołej i Rembertowie.

Dzięki siedmiu warszawskim parkingom P+R – usytuowanym w pobliżu metra, linii tramwajowych oraz przystanków kolejowych – pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej mogą oszczędzić czas oraz pieniądze. Szybciej dojadą do centrum i nie muszą stać w korkach. Żeby pozostawić samochód na parkingu Parkuj i Jedź trzeba posiadać ważny bilet ZTM, od dobowego wzwyż.

Naziemny, jednopoziomowy postój przy stacji metra Ursynów, pomiędzy ulicami Komisji Edukacji Narodowej i Beli Bartoka został oddany do użytku 11 grudnia 2009 r. Parking, na którym mieści się 166 samochodów (w tym siedem miejsc dla niepełnosprawnych) i 10 rowerów wybudowała firma FAL-BRUK. Całkowity koszt budowy wyniósł 2,4 mln zł brutto.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.