Celem kampanii jest nie tylko promowanie biletu aglomeracyjnego, ale także stworzenie wspólnoty związanej z miastem nićmi komunikacyjnych tras. Kampania ma zachęcić warszawiaków oraz odwiedzających stolicę gości do korzystania z transportu publicznego zamiast z prywatnych samochodów.
Ważnym celem jest także rozszerzenie wiedzy o sieci komunikacyjnej oraz zwiększenie mobilności mieszkańców miasta i aglomeracji. Kampania ma zachęcić kolejne samorządy do włączenia się w strefę Wspólnego Biletu, a także podkreślać korzyści płynące z uprzywilejowania transportu zbiorowego i kreować ekologiczne postawy podróżnych.
Kampanii towarzyszyć będą zakrojone na szeroką skalę działania informacyjne. Od 15 grudnia w taborze dostępna jest specjalna ulotka z układem linii metra oraz linii kolejowych objętych strefą wspólnego biletu. W styczniu do rąk pasażerów trafi natomiast mapka ze szczegółowym układem komunikacyjnym, przydatnymi informacjami o transporcie publicznym w Warszawie oraz przewodnikiem po ciekawych miejscach stolicy. Plakaty pojawią się w uczęszczanych przez warszawiaków i turystów punktach miasta, m.in. na Dworcu Centralnym i Lotnisku im. Fryderyka Chopina.
W drugim zaplanowanym na przyszły rok etapie kampanii „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD”, m.in. dzięki spotom reklamowym w telewizjach regionalnych informacje o stołecznej komunikacji dotrą także do mieszkańców obszarów położonych poza aglomeracją warszawską.
Usprawnianie komunikacji miejskiej oraz nadawanie jej uprzywilejowanej pozycji to stały, konsekwentnie realizowany w Warszawie proces. Mowa tu m.in. o kupowaniu nowoczesnego taboru, budowaniu parkingów przesiadkowych przy metrze, przystankach kolejowych i trasach wlotowych do miasta, wytyczaniu buspasów na głównych arteriach, czy wreszcie układaniu tras i rozkładów jazdy w sposób zapewniający „dojazd do szyny” – metra, tramwajów i kolei.
Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD zintegrował miejskie środki transportu – tramwaje, autobusy, metro z aglomeracyjnym transportem kolejowym – pociągami SKM, Kolei Mazowieckich i WKD. Pasażerowie, korzystając z jednego biletu, mają do wyboru wiele dróg i możliwości szybkiego podróżowania. To doskonała alternatywa dla tkwiących w korkach, zatruwających środowisko samochodów. Bilet aglomeracyjny otworzył przed mieszkańcami podwarszawskich gmin nowe możliwości dostępu do rynku pracy, kultury i oświaty. Korzyści odczuli także w portfelach. W podróży do Warszawy nie muszą już kupować biletów kolejowych.
Wspólny bilet to przedsięwzięcie otwarte na rozwój. Może on następować nie tylko poprzez poszerzanie zasięgu stref biletowych, ale także przez włączanie obszarów, nie mających bezpośredniego połączenia kolejowego z metropolią. Warunek? Władze samorządowe muszą postawić na rozwój lokalnej komunikacji. Takie projekty mogą być realizowane wspólnie ze stołecznym organizatorem transportu, pod warunkiem, że przewoźnicy zdecydują się honorować co najmniej wybrane fragmenty taryfy ZTM.
Opublikowano 15 grudnia 2009
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019