Komunikacja na długie lata – ZTM Warszawa

Komunikacja na długie lata

Władze Warszawy podpisały wieloletnie umowy na świadczenie usług przewozowych z Miejskimi Zakładami Autobusowymi i Metrem Warszawskim. Zapewnią one przewoźnikom możliwość stabilnego działania i pozwolą na zakup nowego taboru: 660 autobusów i 43 pociągów.

Wartość nowej 7-letniej umowy z MZA to 5 800 000 000 zł (brutto). Spółka zakupi 660 nowych autobusów, w tym 500 wozów 18-metrowych, 110 – 12-metrowych i 50 – 10 metrowych, co pozwoli na wycofanie ze stołecznych ulic przestarzałych ikarusów.

Pierwszych 110 nowych autobusów wyjedzie na warszawskie ulice w 2010 r., kolejnych 100 rok później. W 2012 zostanie zakupionych 105 wozów a w kolejnych latach:

• 2013 – 85

• 2014 – 60

• 2015 – 80

• 2016 – 60

• 2017 – 60.

Wszystkie pojazdy będą niskopodłogowe, zostaną wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, automaty biletowe i w szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych (pochylnie w wejściu, system głosowego zapowiadania przystanków oraz informacje informacji o linii na zewnątrz pojazdu).

Autobusy będą przyjazne środowisku – spełniać będą normy EURO 5 o dopuszczalnej emisji spalin do atmosfery.

Umowa z Metrem Warszawskim o wartości 7 530 000 000 zł (brutto) została zawarta na najbliższych 18 lat. W tym czasie spółka zakupi 43 pociągi 6 – wagonowe, które będą dostarczane wraz z uruchamianiem kolejnych odcinków metra.

Ogółem łączne nakłady metra na wymianę i modernizację taboru wyniosą ok. 1 700 000 000 zł netto.

Najważniejszą inwestycją będzie budowa drugiej linii metra od stacji Połczyńska do stacji Bródno. Jej realizacja będzie przebiegała w trzech etapach:

– odcinek centralny Rondo Daszyńskiego – Dw. Wileński o długości 6 km na którym powstanie 7 stacji

– odcinek zachodni ze stacjami: Połczyńska, Chrzanów, Lazurowa, Powstańców Śląskich, Wola Park, Księcia Janusza, Moczydło, Wolska

– odcinek wschodni ze stacjami: Szwedzka, Targówek I, Targówek II, Zacisze, Kondratowicza, Bródno.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.