SPIS TREŚCI |
Informacje
Propozycje tras
Schematy, ulotka i plakat
Raport – wyniki konsultacji społecznych
Czy autobusy powinny kursować Elbląską i Rydygiera? Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych
Zarząd Transportu Miejskiego rozważa uruchomienie linii autobusowej obsługującej osiedla: Zatrasie, Rudawka i Żoliborz Południowy. Autobus mógłby kursować m.in. ulicami: Elbląską i Rydygiera. Aby jednak przebieg trasy linii odpowiadał jak najliczniejszej grupie pasażerów – rozpoczynamy konsultacje społeczne w tej sprawie. Na opinie czekamy do 27 lipca.
Południowa część Żoliborza podlega obecnie procesowi przeobrażenia z osiedla przemysłowego w osiedle mieszkalne. W powstałych blokach mieszka już kilka tysięcy osób, a kolejne działki czekają na zabudowę. Natomiast południowo-zachodnia część dzielnicy, tj. osiedle Zatrasie i Rudawka, to skupisko bloków z lat 60-tych. Pomimo, że osiedle otoczone jest ciągami komunikacyjnymi obsługiwanymi często kursującymi liniami, to z wewnątrz osiedla do najbliższych przystanków należy przejść nawet 400 metrów. Dlatego chcemy „przybliżyć” ten obszar Żoliborza do transportu zbiorowego.
ZOBACZ ulotkę konsultacyjną
POBIERZ plakat informacyjny
Do mieszkańców Zatrasia, Rudawki i Żoliborza Południowego kierujemy pytanie czy chcą aby ulicami Rydygiera i Elbląską kursowała linia autobusowa. Aby umożliwić rozpoczęcie debaty o komunikacji miejskiej w tej części Żoliborza przedstawiamy cztery możliwe warianty możliwego kursowania linii autobusowej.
Wraz z informacją o proponowanych wariantach przebiegu tras przedstawiamy również informacje, które warunkują kursowanie autobusów na danej trasie:
- Wariant 0: niewprowadzanie ruchu komunikacji autobusowej na ul. Elbląską i ul. Rydygiera
- Wariant 1: wprowadzenie kursowania linii autobusowej na ulicę Elbląską i Rydygiera
Linia autobusowa kursowałaby od skrzyżowania Broniewskiego/Elbląska na trasie: Elbląska – Krasińskiego – Powązkowska – Duchnicka – Przasnyska – Rydygiera i dalej do pętli DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA).
Przebieg trasy linii pomiędzy skrzyżowaniem Rydygiera/Matysiakówny a Dw. Gdańskim (np. przez pl. Grunwaldzki albo bezpośrednio ul. Rydygiera) a także za skrzyżowaniem Elbląska/ Broniewskiego oraz ewentualne zmiany na innych liniach będą przedmiotem oddzielnych analiz.
Wariant ten wymagałby budowy 9 nowych przystanków na ul. Elbląskiej i Rydygiera:
- jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Broniewskiego,
- dwa przystanki na ul. Elbląskiej w rejonie ronda Elbląska/Przasnyska,
- jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Krasińskiego,
- jeden przystanek na ul. Rydygiera za skrzyżowaniem Rydygiera/Przasnyska,
- dwa przystanki na ul. Rydygiera w rejonie skrzyżowania z ul. German,
- dwa przystanki w rejonie skrzyżowania Rydygiera/Matysiakówny.
Ponadto (do czasu wybudowania ul. Rydygiera na odcinku Przasnyska – Powązkowska) wymagane byłoby wznowienie funkcjonowania dwóch dawnych przystanków ZTM jednego przystanku na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po wschodniej stronie) oraz jednego przystanku na ul. Duchnickiej.
- Wariant 2a: wprowadzenie kursowania linii autobusowej na ulice Elbląską, Przasnyską
i Rydygiera
Linia autobusowa kursowałaby od skrzyżowania Broniewskiego/Elbląska na trasie:
Elbląska – Krasińskiego – Przasnyska – Rydygiera i dalej do pętli DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA)
Przebieg trasy linii pomiędzy skrzyżowaniem Rydygiera/Matysiakówny a Dw. Gdańskim (np. przez pl. Grunwaldzki albo bezpośrednio ul. Rydygiera) a także za skrzyżowaniem Elbląska/Broniewskiego oraz ewentualne zmiany na innych liniach będą przedmiotem oddzielnych analiz.
Wariant ten wymagałby budowy 11 nowych przystanków:
- jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Broniewskiego,
- dwa przystanki na ul. Elbląskiej w rejonie ronda Elbląska/Przasnyska,
- jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Krasińskiego,
- dwa przystanki na ul. Przasnyskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Krasińskiego,
- jeden przystanek na ul. Rydygiera za skrzyżowaniem Rydygiera/Przasnyska,
- dwa przystanki na ul. Rydygiera w rejonie skrzyżowania z ul. German,
- dwa przystanki w rejonie skrzyżowania Rydygiera/Matysiakówny.
Ponadto wymagane byłoby wznowienie funkcjonowania dawnego przystanku ZTM na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po zachodniej stronie).
- Wariant 2b: wprowadzenie kursowania linii autobusowej na ulice Elbląską, Przasnyską
i Rydygiera
Linia autobusowa kursowałaby od skrzyżowania Broniewskiego/Elbląska na trasie: Elbląska – Przasnyska – Rydygiera i dalej do pętli DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA)
Przebieg trasy linii pomiędzy skrzyżowaniem Rydygiera/Matysiakówny a Dw. Gdańskim (np. przez pl. Grunwaldzki albo bezpośrednio ul. Rydygiera) a także za skrzyżowaniem Elbląska / Broniewskiego oraz ewentualne zmiany na innych liniach będą przedmiotem oddzielnych analiz.
Wariant ten wymagałby budowy 10 nowych przystanków:
- jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Broniewskiego,
- dwa przystanki w rejonie ronda Elbląska/Przasnyska,
- dwa przystanki na ul. Przasnyskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Krasińskiego,
- jeden przystanek na ul. Rydygiera za skrzyżowaniem Rydygiera/Przasnyska,
- dwa przystanki na ul. Rydygiera w rejonie skrzyżowania z ul. German,
- dwa przystanki w rejonie skrzyżowania Rydygiera/Matysiakówny.
Równocześnie należy nadmienić, że wariant ten wymaga likwidacji lub przebudowy progu zwalniającego na ul. Przasnyskiej.
Ponadto wymagane byłoby wznowienie funkcjonowania dawnego przystanku ZTM na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po zachodniej stronie).
- Wariant 3: wprowadzenie kursowania linii autobusowej na ul. Rydygiera bez wprowadzania ruchu autobusowego na ulice Elbląską i Przasnyską
Linia autobusowa kursowałaby od skrzyżowania Powązkowska/Rydygiera ulicami: Rydygiera (etapowo do czasu wybudowania ul. Rydygiera na odcinku Przasnyska – Powązkowska od skrzyżowania Powązkowska/Duchnicka ulicami Duchnicką – Przasnyską – Rydygiera) i Rydygiera i dalej do pętli DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA).
Przebieg trasy linii pomiędzy skrzyżowaniem Rydygiera/Matysiakówny a Dw. Gdańskim (np. przez pl. Grunwaldzki albo bezpośrednio ul. Rydygiera), a także za skrzyżowaniem Powązkowska/Rydygiera (etapowo: za skrzyżowaniem Powązkowska/Duchnicka) oraz ewentualne zmiany na innych liniach będą przedmiotem oddzielnych analiz.
Wariant ten wymagałby budowy 5 przystanków:
- jeden przystanek na ul. Rydygiera za skrzyżowaniem Rydygiera/Przasnyska,
- dwa przystanki na ul. Rydygiera w rejonie skrzyżowania z ul. German,
- dwa przystanki w rejonie skrzyżowania Rydygiera/Matysiakówny.
Ponadto (do czasu wybudowania ul. Rydygiera na odcinku Przasnyska – Powązkowska) wymagane byłoby wznowienie funkcjonowania dawnych przystanków ZTM na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po wschodniej stronie) oraz przystanku na ul. Duchnickiej.
Schematy, ulotka i plakat