Poprzez infolinię oraz drogą mailową, do ZTM wpływają sygnały popierające nowe rozwiązanie.
Pasażerowie podkreślają, że sam przejazd buspasem jest błyskawiczny, a częstotliwość kursowania autobusów (od 1 października jeszcze się zwiększy!) zapewnia dogodne warunki podróżowania. Wśród autorów pozytywnych opinii są osoby, które zniechęcone korkami w pierwszych dniach funkcjonowania buspasa, zdecydowały się przesiąść do autobusu. Oszczędzają czas, ale także pieniądze. Miesięczny bilet kosztuje tyle co kilkanaście litrów benzyny, którą spala samochód uwięziony w korku. Decyzja o wyborze komunikacji ma także wymiar ekologiczny – mniejsza emisja spalin wpływa na poprawę jakości powietrza w mieście.
Dzięki temu, że buspas funkcjonuje przez całą dobę i nie poruszają się nim samochody osobowe, kierowcy włączający się do ruchu, nie są narażeni na kolizję z jadącymi szybko innymi autami, np. przy wjeździe na Trasę Łazienkowską z Wału Miedzeszyńskiego. W przeciwieństwie do małych aut, autobusy komunikacji miejskiej, poruszające się z przepisową prędkością, są łatwe do zauważenia już z daleka. Organizację ruchu na Trasie przygotowała specjalistyczna firma, projekt uzyskał pozytywną opinię Policji i został zatwierdzony przez Miejskiego Inżyniera Ruchu. Wbrew sugestiom jednego z tabloidów buspas nie stwarza więc niebezpieczeństwa dla użytkowników dróg. Przeciwnie.
Zarząd Transportu Miejskiego rozważa udostępnienie buspasa na Trasie Łazienkowskiej dla taksówek, ale ostateczna decyzja uzależniona jest od pozytywnej opinii Policji i Miejskiego Inżyniera Ruchu. Najważniejsze są bowiem względy bezpieczeństwa.
Już od 1 października Trasą Łazienkowską pojadą dwie nowe linie – 382 oraz 415. W efekcie w godznach szczytu z buspasa w kierunku centrum skorzysta nawet do 70 autobusów. Bezpodstawne są więc zarzuty, że buspas pozostaje niewykorzystany.
Do ZTM napływają petycje w sprawie uruchomienia kolejnych buspasów oraz wydłużania już istniejących. Przykładowo mieszkańcy Tarchomina postulują, aby wydzielony dla autobusów pas sięgał aż na most Grota-Roweckiego. Chcą również wytyczenia dodatkowego buspasa na ulicy Modlińskiej w kierunku swojego osiedla. Domagają się przy tym bezwzględnego karania kierowców, łamiących zakaz wjazdu na pas dla komunikacji. Zebrano już kilka tysięcy podpisów.
Opinie pasażerów:
– Nie dajcie się presji mediów, buspas musi zostać!
– Buspas to dobry pomysł, w końcu można szybko dojechać do centrum.
– Jako pasażer jeżdżący Trasą Łazienkowską codziennie, uważam, że buspasy to strzał nie w jedną, ale w dwie dziesiątki. Jazda w trzydzieści minut od wyjścia z domu z Gocławia na Ochotę to brzmi jak bajka, ale to fakt. Niech panowie kierowcy nie marudzą. Jak im tak źle to niech się przesiądą do autobusów i już. Oby więcej takich trafnych decyzji.
– Dziękuję za wprowadzenie buspasa na Trasie Łazienkowskiej. Również linia 523 sprawdza się super jeżeli chodzi o zwiększoną częstotliwość.
– Gratuluję doskonałego pomysłu na buspas na Trasie Łazienkowskiej. Proponuję pomyśleć nad ułatwieniem autobusom zjazdu z Waryńskiego na Armii Ludowej w godzinach szczytu. Życzę więcej takich pomysłów!
– Buspas na Trasie jest super!!! Nie ugnijcie się pod naciskiem opinii kierowców samochodów i NIE LIKWIDUJCIE GO PROSZĘ!!!!
Opublikowano 29 września 2009
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019