W Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM przy Senatorskiej w oczekiwaniu na załatwienie formalności interesanci nie muszą już stać w kolejce i pilnować w niej miejsca. Uruchomiony został system, który znacznie usprawni obsługę.
Umożliwia on monitorowanie popytu na poszczególne usługi i dostosowanie liczby czynnych stanowisk do potrzeb pasażerów. Jak to działa?
Na dotykowym ekranie dystrybutora, znajdującego się przy wejściu, opisane są kategorie spraw, jakie można załatwić. Po naciśnięciu odpowiedniej opcji urządzenie drukuje numerek, na którym widać, ile osób czeka do wybranego okienka.
Do wyboru na ekranie:
„Kasy biletowe” należy wybrać jeśli chcemy zakupić bilety, uiścić opłatę dodatkową za jazdę bez ważnego biletu, załatwić formalności związane z biletem dla rodzin wielodzietnych lub zwrócić wcześniej zakupione bilety.
„Informacja” umożliwia pobranie numerka do okienka, w którym pasażerowie nie tylko uzyskają odpowiedź na pytania związane z usługami ZTM, ale także zakupią rozkłady jazdy, złożą skargę lub wniosek.
Pozostałe dwie opcje na ekranie kierują do stanowisk, gdzie przyjmowane są wnioski o wydanie spersonalizowanej karty miejskiej i gdzie wydawane są gotowe już osobiste WKM.
Nad każdym ze stanowisk kasowych umieszczony jest wyświetlacz. Pojawia się na nim numer biletu, którego posiadacz w danym momencie powinien zgłosić się do okienka. Dodatkowo emitowany jest komunikat głosowy z tą informacją. Zbiorcze zestawienie wszystkich czynnych stanowisk i aktualnie obsługiwanych przy nich „numerków” wyświetlane jest na dwóch dużych monitorach zawieszonych w hali. System na razie jest w fazie testów. Docelowo monitory posłużą także do wyświetlania innych ważnych dla pasażerów informacji i ogłoszeń.
Opublikowano 4 września 2009
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019