Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe prawnicze
- minimum dwuletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz jednostek administracji publicznej
- uprawnienia radcy prawnego potwierdzone wpisem na listę radców prawnych
- znajomość ustaw: O samorządzie gminnym, Prawo przewozowe, O publicznym transporcie przewozowym
- znajomość ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania cywilnego, Kodeks spółek handlowych, Kodeks pracy
- znajomość ustaw: Prawo zamówień publicznych, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, O gospodarce nieruchomościami
- znajomość ustaw: Kodeks karny, Kodeks postępowania karnego
- znajomość programu Lex lub Legalis
- obywatelstwo polskie
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
Wymagania dodatkowe:
- minimum trzyletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej dla jednostek samorządu terytorialnego
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych
- gotowość do doskonalenia zawodowego
- dbałość o dobrą opinię własną i pracodawcy, postępowanie zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- obsługa prawna oraz monitorowanie rozwiązań normatywno-prawnych
- interpretowanie przepisów prawa oraz wydawanie i opracowywanie opinii prawnych
- reprezentowanie pracodawcy w sądzie i przed innymi organami
- współdziałanie z kancelariami radcowskimi i adwokackimi
- uzgadnianie projektów pism i aktów normatywnych pod względem prawnym
- sprawdzanie/uzgadnianie umów, ugód sądowych itp.
- przygotowywanie pełnomocnictw wydawanych przez Prezydenta m.st. Warszawy w zakresie zadań statutowych jednostki
Termin składania ofert: 10 luty 2025 roku