Jednostki zarządzające komunikacją miejską w największych polskich miastach powinny w sprawach transportu publicznego mówić „jednym głosem”. Powinny się również wymieniać swoimi doświadczeniami w dziedzinie organizowania komunikacji zbiorowej. To najważniejsze wnioski płynące z pierwszego – roboczego – spotkania Forum Organizatorów Transportu jakie odbyło się w Zarządzie Transportu Miejskiego 19 lutego.
Głównym celem powołania Forum jest wymiana doświadczeń w zakresie organizacji i zarządzania komunikacją miejską oraz wypracowywanie stanowiska w kluczowych, z punktu widzenia komunikacji sprawach.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele organizatorów transportu z Poznania, Gdańska, Bydgoszczy, Kielc, Lublina i Rzeszowa. W jego trakcie wypracowana została formuła współpracy w ramach Forum.
Omówione zostały również propozycje tematów jakie będą poruszane w trakcie prac Forum. Będą to m.in. tematy organizacyjne jak np. współpraca z innymi jednostkami samorządowymi, współpraca z gminami w ramach zawartych porozumień, rozliczenia finansowe, badania i wykorzystywanie zebranych w ich trakcie danych. Ale poruszane będą też zagadnienia techniczne jak sprzedaż biletów, obsługa klienta, kontrola biletów i windykacja należności. Nie zabraknie tematów istotnych także z punktu widzenia samych pasażerów, czyli formy przekazywania informacji o zmianach w komunikacji, kanałach ich dystrybucji czy dynamicznej informacji pasażerskiej.
Na zakończenie spotkania przedstawiciele organizatorów zwiedzali wybrane stacje centralnego odcinka II linii metra.
Opublikowano 20 lutego 2015
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019