Rozpoczęły się jazdy testowe na kolejnym budowanym odcinku linii M2. Pociąg testowy wyjechał z eksploatowanej stacji C06 Ks. Janusza i przez bramę znajdującą się za torami odstawczymi, przejechał w kierunku Bemowa. W specjalnym przejeździe uczestniczył prezydent Rafał Trzaskowski.
– Wielkimi krokami zbliżamy się do otwarcia bemowskiego odcinka metra. Miejmy nadzieję, że pociągi będą mogły ruszyć w lipcu. Stacje Ulrychów i Bemowo są właściwie gotowe, kończą się prace przy wyjściach z metra. Oczywiście trwa też testowanie. Ten etap budowy jest finansowany ze środków z Unii Europejskiej. Jego wartość to 3,5 mld zł, z tego dofinansowanie Unii wyniosło blisko 2 mld. To dowód na to, jak pieniądze unijne pomagają Warszawie, innym miastom i miasteczkom – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
W czasie jazd testowych specjalne pociągi poruszają się między torami odstawczymi za stacją C06 Ks. Janusza, a komorą odstawczą za stacją C04 Bemowo. Podczas próbnych przejazdów kontrolowana jest poprawność działania wszystkich urządzeń znajdujących się w nowych tunelach i na stacjach oraz ich współdziałanie z systemami pokładowymi pociągów obsługujących linię.
Równolegle z jazdami testowymi prowadzone są prace wykończeniowe na stacjach. Na stacjach Bemowo i Ulrychów zamontowane są już panele ścian zatorowych oraz kasetony sufitowe. Perony stacji nabrały ostatecznego wyglądu. Finalnego kształtu nabierają również wejścia do stacji, na których montowane są szklane tafle, okładziny klinkierowe, a na antresolach uzupełniane są elementy systemu informacji pasażerskiej.
Prace budowlane na tym odcinku zakończą się w lipcu.
Budowa na Bemowie
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 „Ulrychów” – położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 „Bemowo” zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł.
Drugi etap budowy 5 stacji odcinka zachodniego i wschodnio-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.
Opublikowano 24 marca 2022
Ostatnia aktualizacja 2 czerwca 2022