Tramwaj na Kasprzaka – start budowy – ZTM Warszawa

Tramwaj na Kasprzaka – start budowy

Wizualizacja tramwaju w wykopie ul. Wolskiej

W sobotę, 5 marca, rozpocznie się budowa nowej trasy tramwajowej. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu będą polegały na zwężeniu ul. M. Kasprzaka. Tramwaje linii 10 i 11 pojadą objazdami.

Tramwajarze wybudują ok. 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i M. Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. J.K. Ordona. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ.

Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku ubiegłego roku. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, jeden z nich właśnie się skończył. Na stronie Tramwajów Warszawskich można poznać szczegółowe informacje na temat inwestycji – zagospodarowania zieleni, terminów i kosztów.

Na Prostej bez zmian

W sobotę, 5 marca, ok. godz. 1.00 rozpoczną się prace w ul. Prostej i M. Kasprzaka na odcinku od ronda I. Daszyńskiego do ul. Płockiej. Na ul. Prostej wygrodzony zostanie pas dzielący jezdnie od strony północnej, bez ingerencji w jezdnię.

Węziej od skrzyżowania z ul. Karolkową

Obydwie jezdnie ul. M. Kasprzaka zostaną zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od ul. Karolkowej do Płockiej. Na każdej z jezdni wykonawca wygrodzi pasy przylegające do torowiska.

Kierowcy jadący ul. Prostą od strony ronda I. Daszyńskiego na skrzyżowaniu z ul. Karolkową będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu: wyłączony z ruchu będzie jeden ze środkowych pasów, tak aby dopasować przekrój jezdni do jej zwężenia za skrzyżowaniem.

Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda I. Daszyńskiego, dostępne będą trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w ul. Karolkową i do jazdy prosto.

Na samej ul. Karolkowej układ pasów ruchu się nie zmieni.

Podobne zmiany zostaną wprowadzone na skrzyżowaniu ul. M. Kasprzaka z ulicami Płocką i S. Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda I. Daszyńskiego wyłączony z ruchu zostanie jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.

Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.

Ostatnia aktualizacja 25 kwietnia 2022

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.