Na Bemowie montują już ściany zatorowe – ZTM Warszawa

Na Bemowie montują już ściany zatorowe

zdjęcie paneli na ścianie zatorowej na stacji Ulrychów

Na zachodnim odcinku drugiej linii metra trwają intensywne prace zarówno na powierzchni, jak i pod ziemią. Trwa układanie chodników i asfaltowanie ścieżek, montowane są elementy ściany zatorowej na stacji Ulrychów.

W rejonie budowanych stacji metra posadzono ponad 300 drzew, krzewy i byliny. Coraz więcej ciągów pieszych nabiera docelowych kształtów, asfaltowane są także ścieżki rowerowe. Na skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich widać już rekonstruowane torowisko tramwajowe. Większość prac związanych z układem drogowym, przy sprzyjających warunkach pogodowych, zakończy się na początku przyszłego roku.

Postępują prace pod ziemią. Wkrótce, po zakończeniu montażu elementów ściany zatorowej, ostateczny wygląd uzyska stacja C05 Ulrychów. Elementy są wykonane z patynowanej miedzi, a ściany będą miały kolor niebiesko-zielony. Strop stacji pokryją kasetony akustyczne. Ich ułożenie będzie elementem wyróżniającym stację. Zostaną ułożone skośne względem osi peronu na stacji C04 Bemowo i równoległe do osi peronu na stacji C05 Ulrychów.

Montaż ścian zatorowych na stacji C04 Bemowo rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu. Na tej stacji ściany będą wykonane ze stali kortenowskiej, która w metrze była już wykorzystana i można ją zobaczyć na stacji A18 Plac Wilsona.


Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 „Ulrychów” – położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 „Bemowo” zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

stopka unijna projektu budowy II linii metra - III etap

Ostatnia aktualizacja 5 stycznia 2022

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.