Prace przy budowie ostatniego odcinka linii M2 na wschodzie nie zwalniają ani na chwilę – już można zobaczyć część peronu na stacji Kondratowicza. Wykonawca właśnie wybetonował jedną z sekcji, przygotowana do zbrojenia jest już kolejna. Ale to nie jedyne widoczne postępy na budowie.
Mimo, że tunele metra na odcinku pomiędzy stacjami Bródno i Trocka jeszcze nie są w pełni gotowe, tam gdzie tarcze TBM skończyły pracę wykonawca przygotowuje już infrastrukturę stacji. Najbardziej zaawansowana jest obecnie stacja Kondratowicza, gdzie na części nowego peronu można już stanąć. Kolejna sekcja peronu jest natomiast przygotowana do zbrojenia.
Przekuwanie tuneli
Ważne prace trwają też w wydrążonych już tunelach pomiędzy stacjami Kondratowicza i Bródno. Tu wykonawca rozpoczął budowę łącznika pomiędzy tunelami. Prace polegają na rozebraniu części tuneli i budowie połączenia między nimi. Intensywne prace trwają również przy uszczelnianiu pozostałych części tuneli.
Podniesiona podłoga
W przyszłej części technicznej stacji widać też intensywne prace murarskie i tynkarskie. W pierwszej kolejności gotowe musi być pomieszczenie podstacji energetycznej, w którym ułożona jest już konstrukcja podniesionej podłogi technicznej.
Dla tych, którzy śledzą postępy na budowie obserwując ją zza ogrodzenia coraz bardziej widoczne są również prace przy budowie wyjść ze stacji. W zeszłym miesiącu pokazywaliśmy betonowe konstrukcje zadaszeń na stacji Bródno, teraz z powierzchni gruntu zaczynają wyłaniać się konstrukcje klatek schodowych i szybów windowych na stacji Kondratowicza. Na plac budowy zwożone są również pierwsze elementy przyszłych schodów ruchomych.
Opublikowano 23 października 2020
Ostatnia aktualizacja 3 lutego 2021