Wraz ze zmieniającą się rzeczywistością internetową i rozwojem mediów społecznościowych, Zarząd Transportu Miejskiego coraz aktywniej prowadzi swój fanpage w serwisie facebook. Dostrzega to coraz więcej osób – stronę facebook.com/ztm.warszawa polubiło ponad 7 tys. osób.
Strona na facebooku jest nie tylko jednym z wielu kanałów komunikacji z pasażerami, ale stała się miejscem, gdzie internauci przekazują swoje opinie, uwagi, składają skargi oraz coraz częściej współtworzą treść publikowaną w serwisie. Od dwóch miesięcy organizowane są weekendy zdjęciowe, podczas których na wybrany temat związany z komunikacją miejską są publikowane zdjęcia użytkowników. Ponadto, w ramach cyklu „na zakończenie dnia” publikowane są materiały historyczne związane z komunikacją miejską, zdjęcia z „przymrużeniem oka”, ciekawostki. Ogromną popularnością cieszą się „błyskawiczne” konkursy wiedzy dla koneserów komunikacji miejskiej. W ciągu 30 minut na adres facebook@ztm.waw.pl wpływa ponad 100-150 odpowiedzi na zadane pytanie, ale najczęściej tylko jedna-dwie są poprawne.
Strona w serwisie społecznościowym facebook to także miejsce publikowania galerii fotograficznych z ważnych wydarzeń dotyczących komunikacji miejskiej. Pojawiają się również sondy, w których pytamy pasażerów o konkretne rozwiązania komunikacyjne lub kampanie edukacyjne. Tak było np. przed kampanią „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”, dotyczącą kulturalnych zachowań w komunikacji miejskiej.
Strony na facebooku prowadzą również przewoźnicy/organizatorzy komunikacji miejskiej w innych miastach: MPK Kraków, MPK Wrocław, MPK Łódź, MPK Poznań, KZK GOP,
By przeglądać publikowane treści na fanpage ZTM nie trzeba zakładać konta na facebooku – strona jest publicznie dostępna.
Oprócz facebooka pasażerowie mogą kontaktować się z Zarządem Transportu Miejskiego za pośrednictwem Punktów Obsługi Pasażerów, strony internetowej ztm.waw.pl i jej wersji mobilnej m.ztm.waw.pl lub poprzez infolinię 801 044 484 lub wysyłając list na adres Zarząd Transportu Miejskiego (ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa). Źródłem informacji o komunikacji miejskiej, również z możliwością kontaktu z ZTM-em, jest elektroniczny magazyn – iZTM.
Opublikowano 31 października 2012
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019