22 października rozpoczęła się kampania promocyjna nowej usługi, umożliwiającej pasażerom pociągów korzystanie ze stołecznej komunikacji. W autobusach, tramwajach, metrze i pociągach SKM pojawiły się już pierwsze materiały informujące o możliwościach zakupu i zasadach korzystania z oferty. Wprowadzenie zintegrowanego biletu to efekt współpracy ZTM i PKP Intercity.
W pojazdach komunikacji miejskiej umieszczono plakaty, a w Punktach Obsługi Pasażerów pojawiły się plakaty i ulotki informacyjne. 25 października ulotki trafią do kas i Centrów Obsługi Klienta PKP Intercity na terenie całego kraju, a na monitorach LCD w kasach biletowych będą wyświetlane specjalne spoty o Bilecie warszawskim IC. Kolejna partia materiałów informacyjnych trafi do pasażerów w listopadzie, a cała akcja zakończy się w grudniu br.
Od 25 października, pasażerowie korzystający z usług PKP Intercity będą mogli kupić Bilet warszawski IC – zintegrowany bilet pozwalający na podróżowanie zarówno pociągami Express InterCity, Express, EuroCity i TLK, jak i komunikacją miejską. Będzie to znaczące ułatwienie dla osób podróżujących do i ze stolicy. Na dworcu lub w drodze do niego nie trzeba już będzie szukać automatów biletowych ani kiosków, aby kupić bilet ZTM – będzie można od razu udać się do wybranego pojazdu komunikacji miejskiej.
Bilet poza przejazdem pociągiem PKP Intercity, uprawnia do podróży komunikacją miejską:
- „z” Warszawy – jest honorowany w strefie 1. ZTM, w dniu jego ważności, przez 60 minut od godziny wskazanej przez podróżnego, przed planowanym odjazdem pociągu z Warszawy,
- „do” Warszawy – jest honorowany w strefie 1. ZTM, w dniu jego ważności, przez 60 minut od godziny wskazanej przez podróżnego, po przyjeździe pociągu do Warszawy.
Pasażer sam wskaże czas przejazdu i będzie musiał wpisać na bilecie godzinę rozpoczęcia przejazdu środkiem komunikacji miejskiej. Uwaga – bilet jest nieważny, jeśli pasażer nie wpisze godziny, lub wpisze ją dopiero po rozpoczęciu podróży środkami komunikacji miejskiej.
Bilet warszawski IC będzie można kupić od 25 października br. w kasach biletowych prowadzących sprzedaż biletów na pociągi spółki PKP Intercity oraz od 29 października br. w pociągu spółki u konduktora.
To już drugie tego typu rozwiązanie wprowadzone przez Zarząd Transportu Miejskiego we współpracy z przewoźnikiem kolejowym. Pierwszy zintegrowany bilet, umożliwiający podróżowanie pociągami Przewozów Regionalnych i komunikacją miejską został wprowadzony 1 czerwca br.
Opublikowano 22 października 2012
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019