„Prowadzę – jestem trzeźwy” to jedna z odsłon programu edukacyjnego „Trzeźwość”, realizowanego od 1999 roku przez Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej i Agencję Reklamową Business Consulting Sp. z o.o. Wśród kilkudziesięciu miast, gmin oraz podmiotów wspierających kampanię jest również warszawski Zarząd Transportu Miejskiego jako partner strategiczny.
Celem kampanii jest zbudowanie nie tylko polskiej ale i międzynarodowej wspólnoty ludzi, których łączy wola trzeźwego i odpowiedzialnego kierowania pojazdami. Przygotowano specjalne logo na potrzeby kampanii w krajach europejskich. Dzięki temu osoby podróżujące w różnych krajach spotykają się z tym samym wizualnym przekazem, wyrażonym co prawda w innym języku, ale wciąż rozpoznawalnym i przypominającym o potrzebie odpowiedzialności za kierownicą.
ZTM wspiera kampanię poprzez oznakowanie swoich radiowozów od 4 do 31 sierpnia a także poprzez wyeksponowanie w autobusach od 16 do 21 sierpnia 300 szt. plakatów promujących tę jak pokazują policyjne statystyki potrzebną akcję. Ponadto tyły 15 autobusów firmy Mobilis zostały wyklejone grafiką z logotypem i hasłem akcji.
Opublikowano 3 sierpnia 2012
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019