Zgodnie z tradycją, przed dniem Wszystkich Świętych, delegacja Zarządu Transportu Miejskiego odwiedziła jedną z najstarszych stołecznych nekropolii – Powązki, zapalając znicze na mogiłach osób, które związały swoje życie ze stołecznym transportem.
Światełka pamięci – znicze ze wstążką „Zarząd Transportu Miejskiego – Pamiętamy” zapłonęły m.in. na mogiłach:
Konstantego Okónia – właściciela przedsiębiorstwa omnibusów konnych w Warszawie
Hipolita Michała Cieszkowskiego – budowniczego linii kolejowych w Polsce, autora studium dotyczącego tramwajów warszawskich
Stanisława Wysockiego – twórcy drogi żelaznej warszawsko-wiedeńskiej,
Józefa Lenartowicza – „architekta” warszawskiej sieci tramwajowej,
Maurycego Spokornego – ostatniego dyrektora tramwajów konnych,
Aleksandra Wista – pracownika Miejskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego, współtwórcy prototypu autobusu przegubowego,
Władysława Kisiela-Kieślańskiego – autora projektu udoskonalenia tramwajów konnych,
Jana Podoskiego – wybitnego specjalisty od trakcji elektrycznej,
Aleksandra Wasiutyńskiego – twórcy koncepcji przebudowy warszawskiego węzła kolejowego i linii średnicowej,
Zbigniewa Wasiutyńskiego – profesora Politechniki, który zorganizował Ośrodek Badań Technicznych Metra przy Metroprojekcie,
Piotra Lędziakowskiego – pracownika tramwajów warszawskich, który zginął podczas eksplozji głównego kotła w elektrowni,
Henryka Hussa – projektanta wąskotorowego tramwaju konnego,
Kazimierza Szpotańskiego – pioniera polskiego przemysłu elektrotechnicznego,
Kazimierza Skorupki – młodszego brata ks. Ignacego Skorupki, konduktora
Jana Wydry – zawiadowcy stacji Wola, pracownika MZK,
Tomasza Piaskowskiego – pracownika zajezdni MZK, który zginął w katastrofie kolejowej pod Piotrkowem Trybunalskim,
Alfonsa Kühna – dyrektora Tramwajów i Autobusów w Warszawie, późniejszego ministra komunikacji,
Tadeusza Kozłowskiego – dyrektora Tramwajów Miejskich,
Antoniego Jabłońskiego – profesora inżyniera elektryka współpracującego z MZK, który udoskonalił silniki trakcyjne i opracował przewód stalowo-aluminiowy,
Stefana Starzyńskiego –prezydenta Warszawy, który rozbudował sieć tramwajów i autobusów i rozpoczął prace nad budową metra w stolicy,
pracowników MZK – rozstrzelanych na Woli w 1944.
Przewodnikiem po tym szczególnym miejscu był dziennikarz i pasjonat komunikacji – Marek Moczulski, współautor broszury „Pamiętamy”, wydanej dwa lata temu przez ZTM.
Opublikowano 1 listopada 2011
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019