Jednorazowego nie można odstąpić – ZTM Warszawa

Jednorazowego nie można odstąpić

 

W związku z akcją prowadzoną na jednym z serwisów społecznościowych, której inicjatorzy zachęcają do odstępowania innym pasażerom skasowanych biletów jednorazowych, przedstawiamy oficjalne stanowisko Zarządu Transportu Miejskiego.

Pasażer, który skasował bilet jednorazowy, nie może odstępować go innej osobie. Wyraźnie zabrania tego uchwalony przez Radę Miasta Regulamin przewozu osób i bagażu środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie.


Rozdział IV, par. 20, pkt 2

Pasażer nie może odstępować lub oddawać innej osobie biletu imiennego lub skasowanego biletu jednorazowego.

 

Poza tym takie postępowanie jest – mówiąc wprost – nieuczciwe. Nieuczciwe jest to, że dwie osoby korzystają z jednego biletu a tylko jedna osoba za przejazd.

Szczytem absurdu jest tłumaczenie, że to działanie w proteście przeciwko podwyżkom cen biletów komunikacji miejskiej. Im mniej osób płaci za przejazdy komunikacją – tym mniejsza część kosztów jej funkcjonowania jest pokrywana ze sprzedaży biletów. Wtedy – zamiast  inwestować w rozwój komunikacji – miasto musi z budżetu pokrywać różnicę, by utrzymać istniejący stan transportu publicznego, a rozwój zostaje „zamrożony”.

Warto wreszcie dodać, że bilet jednorazowy nie jest ważny w nieskończoność. Obowiązuje tylko w pojeździe, w którym został skasowany. I to maksymalnie przez 2 godziny.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.