Rok temu Tramwaje Warszawskie włączyły do ruchu pierwszy tramwaj typu 120 Na. Obecnie po stolicy jeździ 51 Swingów. Do końca roku będzie ich już 91.
Nowe tramwaje z bydgoskiej Pesy pozwolą na wymianę 40 proc. starego taboru tramwajowego. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wycofano z ruchu 78 wagonów (16 wagonów typu 105N i 62 wagony typu 13N), czyli 39 pociągów tramwajowych. Były to najstarsze i najbardziej wyeksploatowane tramwaje.
Dostawy tramwajów zostały przyspieszone na podstawie uzgodnień pomiędzy Tramwajami Warszawskimi a Pesą. W tym roku do Warszawy miało przybyć 50 pociągów, a przybędzie 58. Warto zaznaczyć, że pierwszy tramwaj typu 120 Na przyjechał do Warszawy trzy miesiące wcześniej niż planowano.
Każdy Swing jest wyposażony w klimatyzację, monitoring wizyjny, nowoczesne wyświetlacze LCD z informacją pasażerską oraz automat do sprzedaży biletów. Każdy zabiera 201 pasażerów. Całkowicie niskopodłogowy Swing jest niezwykle bezpieczny – zastosowano w nim specjalną strefę zgniotu (absorbery pochłaniające energię podczas zderzenia), która chroni motorniczego i pasażerów a także zabezpiecza sam pojazd przed większymi zniszczeniami.
Opublikowano 13 czerwca 2011
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019