Zarząd Transportu Miejskiego, 16 marca, podpisał umowę na zaprojektowanie kolejnych dwóch pasów autobusowych w Warszawie – na ulicach Górczewskiej i Radzymińskiej. Nowe buspasy powinny zacząć funkcjonować w wakacje.
Buspas na Górczewskiej o długości ok. 4 kilometrów będzie obowiązywał w kierunku centrum, pomiędzy ulicami Powstańców Śląskich i Młynarską.
Na ulicy Radzymińskiej, również w kierunku centrum, o ok. 2 kilometry zostanie wydłużony obecnie działający pas, którym – dalej przez al. Solidarności – autobusy dojeżdżają do torowiska tramwajowego-autobusowego na Trasie W-Z. Nowy odcinek zostanie wytyczony od ulicy Krynoliny do Fantazyjnej.
Firma wykonująca projekty ma sześć tygodni na sporządzenie dokumentacji i uzyskanie opinii Zarządu Dróg Miejskich oraz Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, a następnie miesiąc na zatwierdzenie projektu przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy. Oznacza to, że – jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z harmonogramem – w czerwcu ZTM przekaże zatwierdzony projekt Zarządowi Dróg Miejskich do realizacji. Autobusy będą mogły pojechać buspasami w wakacje, kiedy ruch na ulicach jest mniejszy i kierowcy samochodów osobowych mogą łatwiej dostosować się do nowej organizacji ruchu. Ostateczny termin uruchomienia nowych pasów autobusowych jest uzależniony od czasu, jaki na realizację projektu będzie potrzebował ZDM.
Zgodnie z wytycznymi do projektu, nowe pasy autobusowe mają obowiązywać w godzinach szczytu. Będą dostępne – tak jak pozostałe w Warszawie (z wyjątkiem torowiska tramwajowo-autobusowego na Trasie W-Z) – dla licencjonowanych taksówek oraz autobusów prywatnych firm, wykonujących przewozy na regularnych liniach. Trwają prace, aby z nowych buspasów mogły korzystać także pojazdy świadczące usługę transportu osób niepełnosprawnych na podstawie umów z Urzędem m.st. Warszawy.
Łączna długość pasów wydzielonych dla komunikacji miejskiej w Warszawie to obecnie 38 kilometrów i 333 metry.
Opublikowano 17 marca 2011
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019