Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

inwestycje

inwestycje zrealizowane

Budowa I linii metra odcinek od szlaku B20 do stacji A23 Młociny wraz z torami odstawczymi i węzła komunikacyjnego "Młociny"

Budowa I linii metra odcinek od szlaku B20 do stacji A23 Młociny wraz z torami odstawczymi i węzła komunikacyjnego \

Dnia 06.12.2007 r. Miasto Stołeczne Warszawa podpisało w Ministerstwie Infrastruktury Umowę o dofinansowanie projektu "Budowa I linii metra odcinek od szlaku B20 do stacji A23 Młociny wraz z torami odstawczymi i węzła komunikacyjnego "Młociny".

Prace budowlane zostały zakończone w październiku 2008 roku.

Inwestorem budowy I linii metra oraz węzła komunikacyjnego "Młociny", był Zarząd Transportu Miejskiego, działający w imieniu Miasta Stołecznego Warszawy, zaś Inwestorem Zastępczym było Metro Warszawskie Sp. z o.o., które było odpowiedzialne za realizację tego przedsięwzięcia.

Inwestycja została w części dofinansowywana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Dofinansowanie objęło następujący zakres prac:

  • prace projektowe
  • wykupy gruntów
  • prace przygotowawcze i budowlane

W skład budowy odcinka bielańskiego I linii metra wchodzą cztery stacje metra:

  • Słodowiec (termin oddania do użytkowania: kwiecień 2008 r.)
  • Stare Bielany (termin oddania do użytkowania: październik 2008 r.)
  • Wawrzyszew (termin oddania do użytkowania: październik 2008 r.)
  • Młociny (termin oddania do użytkowania: październik 2008 r.) 

oraz budowa tuneli szlakowych pomiędzy poszczególnymi stacjami wraz z torami odstawczymi na stacji Słodowiec i Młociny.

Węzeł Komunikacyjny "Młociny" obejmuje budowę następujący obiektów:

  • stacja metra "Młociny" - końcowa stacja I linii metra.
  • węzeł przesiadkowy pomiędzy parkingiem, pętlą autobusową, pętlą tramwajową i metrem
  • parking strategiczny "Parkuj i Jedź" (Park & Ride) "Metro Młociny" - parking jest dedykowany wszystkim zmotoryzowanym, którzy zdecydują się na pozostawienie samochodu i skorzystają z dogodnej przesiadki do zbiorowej komunikacji miejskiej. Parking jest obiektem kubaturowym czteropoziomowym. Przewidziano ponad 1000 miejsc postojowych dla samochodów osobowych oraz ok. 80 miejsc postojowych dla rowerów.
  • pętla tramwajowa - pętla przeznaczona jest dla tramwajów obsługujących rejony Woli, Bemowa, Bródna i Pragi
  • pętla autobusowa i dworzec autobusowy - pętla obsługuje ruch pasażerów komunikacji miejskiej i podmiejskiej

Założony termin prac przygotowawczych wraz z realizacją budowy: 2004-2008 r.

Stacja SłodowiecStacja SłodowiecStacja SłodowiecStacja Stare BielanyStacja Stare BielanyStacja Stare BielanyStacja WawrzyszewStacja WawrzyszewStacja WawrzyszewStacja MłocinyStacja MłocinyStacja MłocinyWęzeł przesiadkowy MłocinyWęzeł przesiadkowy MłocinyPętla tramwajowa MłocinyPętla tramwajowa MłocinyPętla autobusowa MłocinyPętla autobusowa MłocinyBudowa metraBudowa metraBudowa metraBudowa metra

opublikowano 8 lipca 2009r.
ostatnia aktualizacja 19 stycznia 2012r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

- Każdego roku przed sezonem zimowym przygotowujemy dwa zlecenia na wypadek intensywnych opadów śniegu, jedno dla komunikacji autobusowej, a drugie – tramwajowej. W przypadku autobusów cały obszar objęty komunikacją ZTM został podzielony na rejony, którymi „opiekują się” pracownicy ZTM i operatorów. Dla tramwajów – w zależności od czynników atmosferycznych – zakładamy możliwość wprowadzenia stanu zagrożenia lub krytycznego. Może to wiązać się z wyłączeniami ruchu na wybranych odcinkach – wyjaśnia szef Działu Nadzoru Przewozów ZTM Grzegorz Strzelczyk. Tematem numeru lutowego iZTM są zimy w komunikacji, zarówno te obecne – lekkie i nieuciążliwe, jak i te minione – bardzo mroźne i śnieżne.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską