Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Kto zaprojektuje trasę tramwajową wzdłuż ul. M. Kasprzaka?

Kto zaprojektuje trasę tramwajową wzdłuż ul. M. Kasprzaka?

Tramwaje Warszawskie poszukują wykonawcy dokumentacji budowy i przebudowy trasy tramwajowej na ul. M. Kasprzaka i Wolskiej. Na zaprojektowanie tej inwestycji przeznaczono 2,1 mln zł.

Tramwajarze zlecą zaprojektowanie budowy i przebudowy ok. 3,5 km, dwutorowej trasy tramwajowej, z czego 2,3 km będzie zupełnie nowym odcinkiem  wzdłuż ul. M. Kasprzaka od ul. Skierniewickiej (wraz z węzłem rozjazdowym) aż do włączenia w istniejące tory na ul. Wolskiej. Dokumentacja projektowa ma także dotyczyć przebudowy trasy w ciągu ul. M. Kasprzaka na odcinku od ul. Karolkowej do Skierniewickiej oraz wzdłuż ul. Wolskiej – fragment od ul. Elekcyjnej do M. Kasprzaka. Powstaną 4 nowe przystanki. Poza wykonaniem projektu, firma wyłoniona w przetargu będzie również musiała uzyskać decyzje administracyjne niezbędne do rozpoczęcia i realizacji robót budowlanych. Tramwaje Warszawskie czekają na oferty do 9 sierpnia. O wyborze zadecyduje kryterium ceny (70 proc.), doświadczenia zatrudnionych osób (20 proc.) oraz technologii wykonania projektu (10 proc.). Ma on powstać w 12 miesięcy od podpisania umowy.

Nowa trasa ułatwi dojazd dla mieszkańcom Jelonek a także stale rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tramwaje obsłużą całość ul. M. Kasprzaka, przez skrzyżowanie z ul. Wolską i Redutową przejeżdżając bezkolizyjnie. Tory będą w zagłębieniu terenu po północnej stronie jezdni ul. M. Kasprzaka, a na pozostałych skrzyżowaniach będzie priorytet dla tramwajów w sygnalizacji świetlnej. Tramwajarze planują większość trasy jako zielone, trawiaste torowisko. Budowa ma rozpocząć się w 2019, a zakończyć w 2020 r.

opublikowano 4 lipca 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro zmienia Warszawę

Metro zmienia Warszawę

Metro ma „właściwości miastotwórcze”. Dzielnice Warszawy, do których dociera, rozwijają się szybciej, przyciągają biznes i nowych mieszkańców. Tak było na Ursynowie i Bielanach, to samo dzieje się na Woli oraz Pradze, dlatego naszym Czytelnikom postanowiliśmy przybliżyć, co zmieniło się w stolicy po wybudowaniu centralnego odcinka II linii metra. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską