Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Strategia Warszawa2030: Więcej pieniędzy na infrastrukturę

Strategia Warszawa2030: Więcej pieniędzy na infrastrukturę

Strategia Warszawa2030 w budżecie miasta – władze Warszawy zaproponują warszawskim radnym przyjęcie zmian w budżecie miasta, które przybliżą Warszawę do wizji stolicy przyszłości. Największa z nich dotyczy dokończenia budowy II linii metra.

- To będą największe zmiany w budżecie miasta od 2014 r. a są one odzwierciedleniem zapisów Strategii Warszawa2030 – mówi Michał Olszewski, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – Określiliśmy obszary, które wymagają inwestycji i na nie będą przeznaczone środki.

Te obszary to programy z określonym budżetem, w których w najbliższych latach będą umieszczane konkretne inwestycje:

  • 213 mln zł - program rozwoju edukacji w latach 2019 – 2023;
  • 200 mln zł - rozwój sieci żłobków w latach 2019 – 2024;
  • 131 mln zł - program budowy i modernizacji dróg w latach 2021 – 2024 (m.in. przebudowa ul. L. Kondratowicza, Górczewskiej, ronda R. Dmowskiego, pl. Na Rozdrożu);
  • 125 mln zł - program polityki zdrowotnej w latach 2019 – 2023 (m.in. modernizacje szpitali i przychodni);
  • 86 mln zł - program rozwoju infrastruktury miejskiej w latach 2020 – 2023 (m.in. zieleń, centra lokalne, edukacja ekologiczna);
  • 50 mln zł - program rozwoju infrastruktury przyjaznej seniorom w latach 2020 – 2022 (m.in. centra integracji, domy opieki społecznej;
  • 30 mln - budowa domów pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla osób chorych psychicznie w latach 2020 – 2023;
  • 30 mln zł - tworzenie i modernizacja ośrodków wsparcia dziennego dla osób z niepełnosprawnościami w latach 2020 – 2023;
  • 15 mln zł tworzenie i modernizacja domów dziennego pobytu w latach 2020 – 2023.

- Dzięki dobremu zarządzaniu budżetem i oszczędnościom w stosunku do wcześniejszych zapisów w  budżecie możemy dokonać zmian nie kosztem innych inwestycji – mówi Iwona Wujastyk, przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady Warszawy.

Największa kwota zmian w budżecie to środki na ostatni odcinek drugiej linii metra na zachodzie Warszawy – trzy stacje na Bemowie i stację techniczno-postojową Mory (425 mln zł). Druga linia metra w całości ma być gotowa w 2023 r.

To dobra, oczekiwana przez mieszkańców Bemowa decyzja – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – Pozwoli nam to rozstrzygnąć przetarg na budowę

Grafika: Urząd m.st. WarszawyGrafika: Urząd m.st. WarszawyFot. R. Motyl / Urząd m.st. Warszawy

opublikowano 1 czerwca 2018r.
ostatnia aktualizacja 1 czerwca 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro zmienia Warszawę

Metro zmienia Warszawę

Metro ma „właściwości miastotwórcze”. Dzielnice Warszawy, do których dociera, rozwijają się szybciej, przyciągają biznes i nowych mieszkańców. Tak było na Ursynowie i Bielanach, to samo dzieje się na Woli oraz Pradze, dlatego naszym Czytelnikom postanowiliśmy przybliżyć, co zmieniło się w stolicy po wybudowaniu centralnego odcinka II linii metra. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską