Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Osobowość WTP Przyjazna Pasażerom – nagrody przyznane

Osobowość WTP Przyjazna Pasażerom – nagrody przyznane

Pracownicy Tramwajów Warszawskich i Metra Warszawskiego uhonorowani w konkursie „Osobowość Warszawskiego Transportu Publicznego Przyjazna Pasażerom”. Wręczono nagrody dla osób budujących pozytywny wizerunek komunikacji miejskiej pośród pasażerów.

Konkurs zorganizował Zarząd Transportu Miejskiego dla etatowych pracowników firm, których pojazdy wożą warszawiaków po mieście. W plebiscycie udział mogły wziąć osoby wzorowo wykonujące swoje obowiązki związane bezpośrednio z obsługą pasażerów (np. kierowcy, motorniczowie, kierownicy pociągów, dyżurni ruchu). Kandydatów zgłosili pracodawcy, którzy oceniali szczególne osiągnięcia, dyscyplinę pracy, zaangażowanie, stosunek do pasażerów, współpracowników i przełożonych. Laureatów wybrała Kapituła złożona z przedstawicieli ZTM i Urzędu m.st. Warszawy, której przewodniczył Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, Wiesław Witek.

- Możemy kupować nowoczesny tabor i rozbudowywać infrastrukturę, ale decydującym czynnikiem zawsze pozostaje człowiek. To on przede wszystkim buduje pozytywny wizerunek transportu publicznego. I za to chciałabym podziękować naszym pracownikom – powiedziała podczas uroczystości wręczania wyróżnień Renata Kaznowska, Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

I miejsce w konkursie zajął Sebastian Stelmach – motorniczy Zakładu Realizacji Przewozów R4 „Żoliborz” Tramwajów Warszawskich. W zgłoszeniu konkursowym jego pracodawca zwrócił uwagę, że jest on osobą spełniającą najwyższe standardy w każdym z ocenianych kryteriów konkursowych. Cechuje go pozytywny stosunek do pasażerów, a także współpracowników i przełożonych. Pan Sebastian jest pracownikiem Tramwajów Warszawskich od 13 lat – przez ten czas dał się poznać jako osoba, która swoje obowiązki wykonuje niezwykle profesjonalnie, a do jego pracy nie było żadnych zastrzeżeń. Laureat ma na swoim koncie również uratowanie ludzkiego życia. Udało się to zarówno dzięki wysokim kwalifikacjom zawodowym, jak i umiejętności udzielenia pierwszej pomocy, którą Pan Sebastian prowadził aż do momentu przybycia pogotowia.

II miejsce zajął Mariusz Rząca – Dyżurny Ruchu i Stacji w Metrze Warszawskim, który pracuje w II linii metra. W metrze pracuje od dziewięciu lat, jego praca wymaga szczególnych umiejętności, wnikliwości i dokładności przy obsłudze stacji i ruchu pociągów. Poza bardzo dużą wiedzą profesjonalną, Pan Mariusz wyróżnia się również niezwykle pozytywnym stosunkiem do pasażerów. Wspiera ich w trudnych sytuacjach, udziela informacji i wskazówek, pomaga w np. poszukiwaniu zaginionych rzeczy. Gdy pomocy potrzebowała osoba niewidoma, która straciła białą laskę na stacji, Pan Mariusz opiekował się nią po zakończeniu służby aż do momentu bezpiecznego powrotu poszkodowanego do domu.

Laureatką III miejsca w plebiscycie „Osobowość Warszawskiego Transportu Publicznego Przyjazna Pasażerom” została Anna Krzyżewska – Dyżurna Stacji w Metrze Warszawskim. Na tym stanowisku pracuje od 2007 r. Jej pracodawca napisał, że Pani Anna posiada ogromną i profesjonalną wiedzę zawodową, która umożliwia jej rozwiązywanie problemów w nawet najbardziej skomplikowanych sytuacjach. Te atuty  przydały się w szczególnym przypadku - ratowaniu życia pasażerki po utracie przytomności i zatrzymaniu akcji serca. Pani Anna osobiście udzieliła  profesjonalnej pomocy. Wydarzenie to odbiło się szerokim echem w mediach społecznościowych i na portalach informacyjnych pozytywnie wpływając na wizerunek metra i Warszawskiego Transportu Publicznego.

Laureaci dostali pamiątkowe statuetki i dyplomy. Wyróżnione zostały także wszystkie pozostałe osoby nominowane w konkursie przez swoich pracodawców - otrzymały dyplomy uznania i drobne upominki.

Powiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęcie

opublikowano 14 maja 2018r.
ostatnia aktualizacja 24 maja 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bezpieczny mały pasażer

Bezpieczny mały pasażer

Każdego dnia w Warszawskim Transporcie Publicznym spotykamy pasażerów, którzy w komunikacji miejskiej powinni cieszyć się specjalnymi względami: osoby starsze, osoby z niepełnosprawnościami czy rodziców z małymi dziećmi. Właśnie tej grupie pasażerów poświęcamy lipcowy numer naszego biuletynu. Naszą wspólną troską powinno być zapewnienie im bezpiecznego i możliwie wygodnego korzystania z pojazdów WTP. Rodzice natomiast sami muszą pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym ich podróż będzie spokojna, a dziecko bezpieczne. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską