Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Budowa II linii metra: Montaż torowiska w tunelach

Budowa II linii metra: Montaż torowiska w tunelach

Postępuje budowa II linii metra na Targówku. W wydrążonych tunelach rozpoczął się już montaż torowiska.

Tarcze TBM, które drążą tunele II linii metra obudowują je jednocześnie szczelnymi betonowymi pierścieniami. Dzięki temu, po demontażu instalacji związanych z pracą tarcz, można przystąpić do prac wykończeniowych a także montażu torowiska oraz sieci i urządzeń umożliwiających eksploatację linii. W warszawskim metrze mamy nawierzchnię torową bezpodsypkową, bezpodkładową.

W tej chwili prace związane z montażem torowiska są prowadzone w tunelu lewym i prawym szlaku D18 (łączy stacje C17 Targówek i C18 Trocka) oraz na stacji C17 Targówek. Na pozostałych odcinkach trwają prace przygotowawcze.

Montaż tego typu nawierzchni wykonuje się metodą „od góry do dołu” i jest podzielony na następujące etapy:

  • czyszczenie betonu podłoża;
  • ułożenie mat wibroizolacyjnych;
  • ułożenie zbrojenia;
  • nasunięcie toków szynowych uzbrojonych w podpory blokowe w otulinie i belki podpór tymczasowych;
  • osadzenie toków szynowych na podporach tymczasowych i regulacja geodezyjna toru;
  • stabilizacja ustawionego toru;
  • betonowanie płyty torowej;
  • usunięcie bramek (podpór tymczasowych);
  • ostateczna regulacja toru;
  • spawanie termitowe szyn.

W celu zmniejszenia odczuwalności drgań wynikających z eksploatacji metra oraz dla ochrony budynków i znajdujących się w nich ludzi, zastosowano dwustopniową wibroizolację. Pod płytą torową układana jest mata wibroizolacyjna, zaś szyny mocowane są do bloczków o odpowiednich parametrach tłumienia. Pozwala to na znaczne ograniczenie lub likwidację oddziaływania drgań.

Fot. Metro Warszawskie

opublikowano 30 kwietnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 30 kwietnia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska po godzinach

Komunikacja miejska po godzinach

Warszawski Transport Publiczny to wygodny sposób na dotarcie do pracy, szkoły, po zakupy, do urzędu, kina czy lekarza. Codziennie każdy pasażer może się o tym przekonać. Można jednak wyjść poza schemat i spojrzeć na komunikację miejską jako ciekawy obiekt badań naukowych czy arenę do bicia rekordów. Tak właśnie potraktowały transport publiczny osoby, o których piszemy w najnowszym numerze. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską