Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Budowa II linii metra: Montaż torowiska w tunelach

Budowa II linii metra: Montaż torowiska w tunelach

Postępuje budowa II linii metra na Targówku. W wydrążonych tunelach rozpoczął się już montaż torowiska.

Tarcze TBM, które drążą tunele II linii metra obudowują je jednocześnie szczelnymi betonowymi pierścieniami. Dzięki temu, po demontażu instalacji związanych z pracą tarcz, można przystąpić do prac wykończeniowych a także montażu torowiska oraz sieci i urządzeń umożliwiających eksploatację linii. W warszawskim metrze mamy nawierzchnię torową bezpodsypkową, bezpodkładową.

W tej chwili prace związane z montażem torowiska są prowadzone w tunelu lewym i prawym szlaku D18 (łączy stacje C17 Targówek i C18 Trocka) oraz na stacji C17 Targówek. Na pozostałych odcinkach trwają prace przygotowawcze.

Montaż tego typu nawierzchni wykonuje się metodą „od góry do dołu” i jest podzielony na następujące etapy:

  • czyszczenie betonu podłoża;
  • ułożenie mat wibroizolacyjnych;
  • ułożenie zbrojenia;
  • nasunięcie toków szynowych uzbrojonych w podpory blokowe w otulinie i belki podpór tymczasowych;
  • osadzenie toków szynowych na podporach tymczasowych i regulacja geodezyjna toru;
  • stabilizacja ustawionego toru;
  • betonowanie płyty torowej;
  • usunięcie bramek (podpór tymczasowych);
  • ostateczna regulacja toru;
  • spawanie termitowe szyn.

W celu zmniejszenia odczuwalności drgań wynikających z eksploatacji metra oraz dla ochrony budynków i znajdujących się w nich ludzi, zastosowano dwustopniową wibroizolację. Pod płytą torową układana jest mata wibroizolacyjna, zaś szyny mocowane są do bloczków o odpowiednich parametrach tłumienia. Pozwala to na znaczne ograniczenie lub likwidację oddziaływania drgań.

Fot. Metro Warszawskie

opublikowano 30 kwietnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 30 kwietnia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bezpieczny mały pasażer

Bezpieczny mały pasażer

Każdego dnia w Warszawskim Transporcie Publicznym spotykamy pasażerów, którzy w komunikacji miejskiej powinni cieszyć się specjalnymi względami: osoby starsze, osoby z niepełnosprawnościami czy rodziców z małymi dziećmi. Właśnie tej grupie pasażerów poświęcamy lipcowy numer naszego biuletynu. Naszą wspólną troską powinno być zapewnienie im bezpiecznego i możliwie wygodnego korzystania z pojazdów WTP. Rodzice natomiast sami muszą pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym ich podróż będzie spokojna, a dziecko bezpieczne. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską