Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

SKM z unijną dotacją

SKM z unijną dotacją

Szybka Kolej Miejska otrzyma ponad 202 mln zł z funduszy unijnych na pokrycie kosztów modernizacji zaplecza na Szczęśliwicach i zakup 21 nowoczesnych pociągów. 4 kwietnia 2018 r. podpisano umowę na dofinansowanie projektu „Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – Etap I”.

Miejska spółka uzyskała wsparcie w pełnej, wnioskowanej wysokości, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 Priorytet V: „Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T”.

- Podniesiemy standard podróżowania pociągami SKM w metropolii. Nowy tabor wzmocni istniejące połączenia w godzinach szczytu i pozwoli na uruchomienie nowych połączeń do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego - mówi Renata Kaznowska, Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

- To już trzeci nasz projekt dofinansowany przez UE. Pierwszym był zakup 13 nowych pojazdów 27WE „Elf” dla linii łączącej stolicę z lotniskiem Chopina. Drugi dotyczył leasingu 10 pojazdów, co znacznie zwiększyło nasze możliwości przewozowe w aglomeracji. Ogółem  pozyskaliśmy z funduszy unijnych już ponad 585 mln zł – dodaje Krystyna Pękała, Prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.

Środki zostaną przeznaczone na zakup 21 nowoczesnych pociągów - 15 pięcioczłonowych i 6 czteroczłonowych oraz serwisowanie nowego taboru przez piętnaście lat (przeglądy i naprawy). Pozostała część tej kwoty pozwoli na pokrycie kosztów modernizacji Stacji Techniczno-Postojowej na warszawskich Szczęśliwicach, w której docelowo będzie można obsługiwać nawet 50 pociągów spółki.

Powiększ zdjęcie

opublikowano 4 kwietnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 4 kwietnia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro zmienia Warszawę

Metro zmienia Warszawę

Metro ma „właściwości miastotwórcze”. Dzielnice Warszawy, do których dociera, rozwijają się szybciej, przyciągają biznes i nowych mieszkańców. Tak było na Ursynowie i Bielanach, to samo dzieje się na Woli oraz Pradze, dlatego naszym Czytelnikom postanowiliśmy przybliżyć, co zmieniło się w stolicy po wybudowaniu centralnego odcinka II linii metra. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską