Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

SKM z dofinansowaniem z UE na zaplecza i tabor

SKM z dofinansowaniem z UE na zaplecza i tabor

Szybka Kolej Miejska uzyskała dofinansowanie w pełnej wnioskowanej wysokości, pozwalające na pokrycie kosztów modernizacji zaplecza na warszawskich Szczęśliwicach oraz zakup 21 nowoczesnych pojazdów w ramach postępowania przetargowego ogłoszonego w drugiej połowie 2017 roku. Spółka otrzyma na ten cel kwotę 202 666 071,87 zł z Funduszy Europejskich.

Projekt pod nazwą „Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – Etap I”, który zostanie dofinansowany w ramach w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 Priorytet V: „Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T”, obejmuje zwiększenie możliwości przewozowych oraz podniesienie zakresu i poziomu obsługi taboru wykonywanej przez SKM. 

W ramach tych działań w marcu 2017 roku oddano do użytku zmodernizowaną bazę techniczno – postojową SKM na Szczęśliwicach, która pozwala obsłużyć docelowo 50 pojazdów i sprawnie realizować zadania przewozowe. Najważniejszym elementem prac był remont 400-metrowej hali przeglądowo – naprawczej, w 60 proc. zmodernizowanej, a w pozostałej części – wyremontowanej. Wybudowano również myjnię dla pociągów, wyposażoną w zamknięty system obiegu wody, umożliwiającej mycie taboru przy temperaturze dochodzącej do minus 25°C, a także budynek socjalno – biurowy. Koszt wykonanych robót zamknął się kwotą blisko 45 mln zł netto.

Kilka miesięcy później, w październiku 2017 roku spółka ogłosiła przetarg na zakup 13 nowych pociągów z opcją zamówienia kolejnych 8, jeśli uzyska dofinansowanie z Funduszy Europejskich. Zamówienie obejmuje również dostawę symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników oraz świadczenie obsługi taboru na poziomie utrzymania od P1 do P4 przez okres piętnastu lat. Dzięki przyznaniu środków w ramach programu POiIŚ, do SKM trafi 15 pojazdów pięcioczłonowych i 6 czteroczłonowych.

Pociągi będą klimatyzowane i w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz wyposażone m.in. w nowoczesny system informacji pasażerskiej, ładowarki USB i defibrylatory AED, pozwalające ratować życie – mówi Krystyna Pękała, Prezes Zarządu SKM. 

Nowy tabor wzmocni istniejące połączenia w godzinach szczytu. Będzie także wykorzystywany w ramach nowych połączeń, planowanych do uruchomienia po zakończeniu prac remontowych i modernizacyjnych w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego.

opublikowano 7 lutego 2018r.
ostatnia aktualizacja 13 lutego 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska po godzinach

Komunikacja miejska po godzinach

Warszawski Transport Publiczny to wygodny sposób na dotarcie do pracy, szkoły, po zakupy, do urzędu, kina czy lekarza. Codziennie każdy pasażer może się o tym przekonać. Można jednak wyjść poza schemat i spojrzeć na komunikację miejską jako ciekawy obiekt badań naukowych czy arenę do bicia rekordów. Tak właśnie potraktowały transport publiczny osoby, o których piszemy w najnowszym numerze. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską