Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Więcej sprzedanych biletów

Więcej sprzedanych biletów

W 2017 roku Zarząd Transportu Miejskiego sprzedał więcej biletów komunikacji miejskiej. Transport publiczny wybiera coraz więcej osób dojeżdżających do stolicy z gmin metropolii warszawskiej.

W zeszłym roku wpływy ze sprzedaży biletów były wyższe o 1 627 500,46 zł niż w roku 2016 i wyniosły 825 761 004,18 zł. Wartość sprzedanych biletów według cen z taryfy wzrosła o ponad 882 tysiące i wyniosła łącznie 946 923 786,50 zł.

To oznacza, że coraz więcej mieszkańców Warszawy i metropolii wybiera komunikację publiczną jako sposób na poruszanie się po mieście. Od czerwca zeszłego roku dzięki decyzji Rady m.st. Warszawy pasażerowie płacą mniej za bilety długookresowe ważne na obie strefy – bilet 30-dniowy kosztuje 180 zł, a 90-dniowy – 460 zł.

Paradoksalnie, niższe ceny nie spowodowały mniejszych wpływów do kasy miasta bo tańszych biletów sprzedało się więcej. Korzystniejsze ceny zachęciły wielu mieszkańców do skorzystania z Warszawskiego Transportu Publicznego, co zaowocowało wzrostem sprzedaży biletów.

W okresie czerwiec – grudzień 2017 roku w porównaniu do tego samego czasu w  2016 roku sprzedanych zostało o 25 358 sztuk więcej biletów długookresowych na strefę 1 i 2 (wzrost niemal o 11 proc.).

Od 1 września 2017 roku uczniowie warszawskich szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz uczniowie zamieszkujący na terenie m.st. Warszawy a uczący się poza jej obszarem mogą bezpłatnie korzystać z komunikacji miejskiej na podstawie tzw. karty ucznia. Taką kartę ma w tej chwili około 144 000 uczniów.

Po wprowadzeniu karty w okresie wrzesień – grudzień 2017 roku zmniejszyła się o 13,55 proc. (6 398 345 zł) wartość sprzedanych biletów ulgowych długookresowych. Ale równolegle nastąpił wzrost sprzedaży biletów normalnych długookresowych – o 2,23 proc. (3 750 950 zł).

Do taryfy zostały wprowadzone nowe bilety: jednorazowy przesiadkowy ulgowy grupowy, konferencyjny oraz trzydniowy. Ten ostatni rodzaj biletów, zachowujący ważność przez 72 godziny od momentu skasowania, był szczególnie atrakcyjny dla osób przyjeżdżających do stolicy z krótką wizytą, w celach turystycznych, dlatego największe zainteresowanie nim odnotowano w okresie czerwiec – sierpień (58,09 proc. ogólnej sprzedaży).

Dbamy o komfort pasażerów. Od 28 sierpnia działa, oddany do użytku po remoncie, Punkt Obsługi Pasażerów Centrum. Znalazło się tam stanowisko tłumacza języka migowego oraz wprowadzone zostały ułatwienia do obsługi osób z niepełnosprawnościami, m.in. pętla induktofoniczna. Zainstalowano również wyciszające witryny oraz interkomy ułatwiające obsługę. Powiększona sala obsługi ma też klimatyzatory,  jest  kącik dla dzieci, które przyszły do POP z opiekunami.

Od 30 października działa nowy POP na stacji metra Politechnika, przy zejściach do metra od strony ul. Nowowiejskiej. Do dyspozycji podróżnych są trzy okienka, czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7-20 i w soboty w godz. 10-17. Punkt posiada także pętlę induktofoniczną ułatwiającą obsługę osób z aparatem słuchowym.

W 2017 roku ZTM wprowadził również otwarty system sprzedaży biletów mobilnych. Nawiązanie współpracy z ZTM jest możliwe dla każdego podmiotu zainteresowanego uczestnictwem w tym systemie, akceptującego treść umowy oraz spełniającego wymagania formalne i techniczne. W pierwszej kolejności do współpracy przystąpiły firmy, które już wcześniej prowadziły sprzedaż biletów – mPay, moBilet, SkyCash. W grudniu do tego grona dołączył serwis jakdojade.pl. Wszystkie umowy z operatorami zawarte zostały na czas określony do 31 grudnia 2020 roku

Na podobnych zasadach 29 listopada ogłoszone zostały wymagania w systemie otwartym dla podmiotów zainteresowanych sprzedażą biletów komunikacji miejskiej w stacjonarnych automatach biletowych od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2022 roku.

Bardzo ważnym uzupełnieniem działalności handlowej ZTM jest kontrola biletów w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. W 2017 roku o 13,37 proc. wzrosła liczba przeprowadzonych kontroli w stosunku do 2016 roku. Spadła w tym czasie liczba gapowiczów z 4,54 proc. w 2016 roku do 4,38 proc. w 2017 roku.

Warto również przypomnieć, że od 1 listopada 2017 r. kontrolerzy biletów pracują w eleganckim umundurowaniu.

Zobacz schematZobacz schemat

opublikowano 31 stycznia 2018r.
ostatnia aktualizacja 31 stycznia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Inwestycje: metro, innowacje, wygoda

Inwestycje: metro, innowacje, wygoda

Każdego roku Zarząd Transportu Miejskiego stawia przed sobą ambitne zadania inwestycyjne, których nadrzędnym celem jest poprawa komfortu podróżowania Warszawskim Transportem Publicznym. Co działo się w 2017 roku i jakie są nasze plany na najbliższe 12 miesięcy? Gdzie rozpoczniemy remonty, a gdzie zamierzamy zamontować nowe przystanki? Jakie prace zostaną wykonane na budowie metra? O tym wszystkim można przeczytać w najnowszym numerze miesięcznika "iZTM". więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską