Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Kto będzie woził warszawiaków?

Kto będzie woził warszawiaków?

Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił kolejny przetarg na obsługę komunikacyjną. Przewoźnik, lub przewoźnicy, z którymi zostaną zawarte umowy, wprowadzą do ruchu 25 autobusów 9-metrowych i tyle samo 12-metrowych. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty ponownie będą promowane m.in. alternatywne źródła napędu.

Ogłoszony przetarg pozwoli na zapewnienie ciągłości usług przewozowych. Wraz z końcem sierpnia przyszłego roku wygasają bowiem dwa kontrakty na obsługę komunikacyjną zawarte z firmą Europa Express City.

Rozpoczęcie świadczenia usług w ramach nowych kontraktów przewidywane jest 25 tygodni od dnia podpisania umowy (jednak nie wcześniej niż od 1 września 2018 r.). Umowy będą obowiązywały do końca 2026 r. Rocznie nowe autobusy będą wykonywały łącznie ok. 4 mln wozokilometrów.

Zamawiane przez ZTM usługi będą na najwyższym możliwym poziomie. Operator lub operatorzy będą świadczyć usługi autobusami oferującymi bardzo wysoki standard podróży. Standard, który stał się już warszawską normą, do której mieszkańcy stolicy z pewnością już się przyzwyczaili. Wszystkie autobusy będą fabrycznie nowe. Wozy 12-metrowe będą całkowicie niskopodłogowe. W przypadku krótszych dopuszczona będzie opcja pojazdów niskowejściowych.

Wszystkie będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraz najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne, które będą miały duże znaczenie w sprawnym zarządzaniu flotą.

ZTM wymaga również posiadania przez operatorów odpowiedniego zaplecza technicznego, czyli zajezdni, w której w której będą sprzątać i myć pojazdy oraz dokonywać w nich niezbędnych przeglądów i napraw. ZTM zaś będzie prowadził ciągły nadzór nad stanem taboru, czyli nad jego zdolnością do wykonywania umowy. Zarówno przed rozpoczęciem świadczenia usług, jak i w trakcie.

Wysokie wymagania ZTM stawia także kierowcom. Będą musieli znać język polski przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1). Będą także musieli znać dobrze układ komunikacyjny oraz topografię Warszawy i okolic, a także przepisy porządkowe i taryfowe. W trakcie świadczenia usług będą obowiązkowo ubrani w jednolite stroje w kolorze błękitnym i granatowym.

ZTM przywiązuje również ogromną wagę do kwestii społecznych. Na przewoźnika, lub przewoźników zostanie nałożony obowiązek zatrudniania – w czasie obowiązywania umowy z ZTM – pracowników (w tym kierowców, pracowników nadzoru) na podstawie umowy o pracę. ZTM będzie kontrolował jak operator lub operatorzy wywiązują się z tego obowiązku.

Przewidziane zostały też nagrody za świadczenie usług na najwyższym możliwym poziomie. Premiowana będzie ponadprzeciętna punktualność, niezawodność oraz brak innych uchybień. 

Podczas wyboru najkorzystniejszej oferty w przypadku autobusów 9-metrowych cena będzie stanowiła 60 proc. 10 proc – wyposażenie pojazdów w system liczenia pasażerów. Liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu podłogi – 20 proc. a wysokość poziomu podłogi – 10 proc.

W przypadku wozów 12-metrowych cena będzie stanowiła również 60 proc. Pozostałe 40 proc. będą to alternatywne źródła energii.

 

opublikowano 20 grudnia 2017r.
ostatnia aktualizacja 20 grudnia 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

10 lat Warszawskich Linii Turystycznych

10 lat Warszawskich Linii Turystycznych

Świętujemy w tym roku 10-lecie Warszawskich Linii Turystycznych, organizowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Przez ten czas na pokłady jednostek pływających pod szyldem WLT wsiadło ponad milion pasażerów, a same Warszawskie Linie Turystyczne stały się ważną częścią letniej oferty stolicy. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską