Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Bilety w sieci coraz łatwiej dostępne

Bilety w sieci coraz łatwiej dostępne

Od niedawna bilety warszawskiej komunikacji miejskiej kupić można za pośrednictwem serwisu jakdojade.pl. To jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek połączeń transportu publicznego. Zarząd Transportu Miejskiego rozszerza system dystrybucji biletów.

ZTM sukcesywnie otwiera rynek sprzedaży biletów warszawskiej komunikacji miejskiej. Firmy, które chcą stać się częścią tzw. systemu otwartego muszą oczywiście spełnić określone wymogi formalne i techniczne. Od początku lipca współpraca ZTM z podmiotami prowadzącymi sprzedaż biletów czasowych, jednorazowych oraz krótkookresowych przy użyciu telefonów komórkowych funkcjonuje na nowych zasadach, jednakowych dla wszystkich chętnych.

W pierwszej kolejności do współpracy przystąpiły firmy, które już wcześniej prowadziły sprzedaż biletów – mPay, moBilet, SkyCash. Kolejny jest serwis jakdojade.pl. Od 5 grudnia rozpoczął on sprzedaż biletów jednorazowych, czasowych i krótkookresowych. Zapłacić za nie można przy użyciu karty płatniczej podpiętej do konta użytkownika lub skorzystać z płatności BLIK.

System otwarty cechuje się równymi i jednakowymi zasadami obowiązującymi dla wszystkich. Umowa zawierana jest z każdą chętną firmą akceptującą jej treść oraz spełniającą minimalne wymogi dotyczące oferowanej aplikacji mobilnej służącej do sprzedaży biletów. Dotyczą one m.in. zapewnienia sprzedaży 24 godziny na dobę, stałego nadzoru technicznego i informatycznego nad systemem, należytych zabezpieczeń, bieżącego przekazywania informacji do ZTM, wersji językowych, umożliwienia dokonywania płatności co najmniej dwoma sposobami, a także obsługi minimum dwóch systemów operacyjnych. Spełnianie wszystkich wymagań sprawdzane jest podczas miesięcznych testów.

Na początku grudnia ZTM ogłosił także nowe reguły współpracy z firmami, które chcą uruchomić stacjonarne biletomaty. Tutaj również niezbędne jest spełnienie określonych wymogów, co sprawdzane jest podczas maksymalnie 10-dniowych testów funkcjonalno-technicznych. Każda firma, z którą Zarząd Transportu Miejskiego decyduje się podpisać umowę, zobowiązuje się do dostarczenia i zainstalowania co najmniej 30 biletomatów we wskazanych przez siebie lokalizacjach. Musi także uruchomić sprzedaż w okresie maksymalnie do roku od zawarcia kontraktu, jak również prowadzić bieżącą eksploatację i serwis tych automatów.

Sieć sprzedaży biletów stale się powiększa. Teraz to już m.in. ponad 4 tys. punktów sprzedaży, 21 Punktów Obsługi Pasażerów, ponad 720 biletomatów stacjonarnych i ponad 1900 mobilnych/pojazdowych. Stale rośnie także znaczenie internetowych kanałów dystrybucji, również z wykorzystaniem specjalnych aplikacji mobilnych.

Więcej informacji na temat sprzedaży biletów za pośrednictwem aplikacji mobilnych w ramach systemu otwartego dostępne jest pod adresem: http://www.ztm.waw.pl/?c=695&l=1.

opublikowano 15 grudnia 2017r.
ostatnia aktualizacja 15 grudnia 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Koniec roku nastraja do refleksji i skłania do podsumowań. Mijających 12 miesięcy przyniosło wiele wydarzeń ważnych dla stołecznej komunikacji: Warszawski Transport Publiczny zyskał nowe logo, na ulice wyjechały nowoczesne autobusy o napędzie hybrydowym i gazowym, a pasażerowie mogą taniej podróżować po aglomeracji dzięki Biletom Metropolitalnym i zmianom w Karcie Warszawiaka. Działo się dużo, dlatego postanowiliśmy przypomnieć Państwu, jak mijał komunikacyjnie rok 2018. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską