Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Bezpłatna komunikacja – czas na podsumowanie

Bezpłatna komunikacja – czas na podsumowanie

Karty ucznia ma już blisko 90 proc. uprawnionych, w domowych portfelach pojawiły się dodatkowe oszczędności a z komunikacji miejskiej korzysta więcej pasażerów.

Niespełna trzy miesiące temu w stolicy wprowadzono bezpłatne przejazdy dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów.

- Na tym rozwiązaniu korzystamy wszyscy. Uczniowie nie muszą już kasować, a rodzice kupować biletów i odwozić swoich pociech. Co oznacza oszczędności dla domowych budżetów w wysokości od 660 do ponad tysiąca złotych rocznie na jedno dziecko i mniej aut na stołecznych ulicach. Wydaliśmy już rekordową liczbę ponad 142 tys. kart czyli ma je już 90 proc. uprawnionych. Co ważne - rośnie liczba pasażerów a najmłodsi przekonują się do zalet warszawskiego transportu publicznego – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

- Bardzo się cieszę, że dzięki wprowadzeniu bezpłatnej komunikacji miejskiej dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów jeszcze więcej dzieci dojeżdża na zajęcia autobusami, tramwajami, metrem czy koleją – mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektor Pionu Finansowego Zarządu Transportu Miejskiego. – To jest ważne również dlatego, że kształtuje dobre nawyki komunikacyjne już od najmłodszych lat. Dzieci, które poznają zalety komunikacji miejskiej, gdy dorosną również będą naszymi pasażerami. Warto dodać, że od czerwca przybyło nam ponad 70 tys. pasażerów, którzy wyrobili kartę miejską po raz pierwszy. Można przypuszczać, że są wśród nich także rodzice, którzy wcześniej podwozili swoje pociechy samochodami a teraz przesiedli się do komunikacji miejskiej.

Przypomnijmy. Bezpłatne przejazdy - od 1 września 2017 r. - przysługują uczniom warszawskich szkół podstawowych i gimnazjów, publicznych i niepublicznych oraz uczniom mieszkającym w Warszawie i uczącym się w innych placówkach oświatowych, zlokalizowanych poza granicami stolicy.

Uprawnienie jest wgrywane na cały okres pobytu dziecka w szkole (nie dłuższy niż 4 lata) i obowiązuje na obszarze 1. i 2. strefy. Uchwała o zmianie systemu ulg i przyznaniu prawa do bezpłatnych przejazdów uczniom szkół podstawowych i gimnazjów została podjęta przez Radę m.st. Warszawy 6 kwietnia br.

Wydano już 142 tys. Kart ucznia. Najwięcej - 1131 - trafiło do uczniów Szkoły Podstawowej nr 340 im. prof. Bogusława Molskiego na Ursynowie, 934 do uczniów Szkoły Podstawowej nr 52 im. Macieja Aleksego Dawidowskiego "Alka" na Targówku. 915 kart otrzymali uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 31 im. kard. Stefana Wyszyńskiego na Białołęce a 720 kart trafiło do uczniów Szkoły Podstawowej nr 65 im. Władysława Orkana na Żoliborzu.

Sami zobaczcie, jak zmieniła się Warszawa

Komunikacja miejska pełni kluczową rolę w systemie transportowym stolicy i jest najchętniej wybieranym przez warszawiaków środkiem transportu -  autobusy, pociągi, metro i tramwaje przewożą ponad 1,1 mld pasażerów rocznie. 

Mieszkańcy podróżują dziś bezpiecznie, szybko i w komfortowych warunkach. W ciągu ostatnich jedenastu lat na stołeczne ulice i tory wyjechało 311 nowych tramwajów (w tym 281 niskopodłogowych), 1077 niskopodłogowych autobusów (w tym 4 hybrydy, 20 elektryków i 35 autobusów gazowych), 35 pociągów metra Inspiro i 28 nowoczesnych pociągów SKM. Obecnie wszystkie linie autobusowe są obsługiwane przez pojazdy niskopodłogowe, sukcesywnie rośnie również liczba niskopodłogowych tramwajów. A miasto planuje już kolejne zakupy - 800 autobusów, 45 pociągów metra, 21 pociągów SKM oraz 213 tramwajów.

 

Powiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęcie

opublikowano 27 listopada 2017r.
ostatnia aktualizacja 11 grudnia 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bilety dostępne niemal wszędzie

Bilety dostępne niemal wszędzie

Obecnie kupić bilety kartonikowe lub doładować Warszawską Kartą Miejską można niemal na każdym kroku. Na stołecznych ulicach stoi coraz więcej automatów biletowych, w bardzo wielu pojazdach komunikacji miejskiej można spotkać biletomaty mobilne, a tradycjonaliści w dalszym ciągu mogą wybrać się do saloniku prasowego lub jednego z Punktów Obsługi Pasażerów. Najnowszy numer iZTM poświęcamy sieci sprzedaży biletów.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską