informacje prasowe - informacje - ZTM Warszawa

Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Parking miejski na Woli

Parking miejski na Woli

Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności miejskiego parkingu na Woli. W ramach programu budowy miejskich parkingów powstanie ponad 2 tys. miejsc parkingowych.

To kolejny krok do realizacji programu budowy miejskich parkingów - w czerwcu Rada Warszawy przeznaczyła na ten cel 25 mln zł. W sumie na program zostanie zarezerwowane 200 mln zł, co pozwoli na wybudowanie w ciągu najbliższych lat ok. 10 parkingów na ponad 2 tys. miejsc. 

Nowoczesny parking na Woli

- To drugi parking podziemny, którego budowa jest przygotowywana, we wrześniu ogłoszony został przetarg na opracowanie koncepcji miejskiego parkingu na Mokotowie – mówi  Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. - Miasto będzie budowało parkingi podziemne aby samochody nie stały na chodnikach i placach.

Budową parkingów zajmuje się pion inwestycyjny Zarządu Transportu Miejskiego, późniejszym zarządzaniem natomiast Zarząd Dróg Miejskich. Nowy parking jest planowany pod boiskiem szkolnym przy Zespole Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego, przy ulicy Chłodnej 36/46. Boisko szkolne jest przeznaczone do modernizacji i te dwie inwestycje zostały skoordynowane. Parking miejski, który powstanie w tym miejscu, ma mieć dwie kondygnacje i pomieścić co najmniej 220 stanowisk postojowych, w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz co najmniej cztery stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Obiekt będzie również wyposażony w systemy usprawniające ruch pojazdów: monitoring rejestrujący wjazd samochodów na parking (identyfikacja numerów rejestracyjnych), interaktywne tablice informacyjne czy system pozwalający określić ilość wolnych miejsc. Po zakończeniu budowy parkingu powstaną boiska do piłki nożnej, siatkówki i koszykówki ze sztuczną nawierzchnią, bieżnia, siłownia plenerowa, plac apelowy dla uczniów zespołu szkół oraz nowe, reprezentacyjne ogrodzenie placówki.

Przyjaźniejsze ulice

Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne ale także miejsca które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych, spacerów, wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. Warszawa będzie się zmieniała – rewitalizacja ulic, placów sprawi, że będą przyjaźniejsze dla mieszkańców i turystów. Ulice Nowy Świat, Francuska, Świętokrzyska są tego najlepszym przykładem. Zwiększanie przestrzeni przeznaczonych dla pieszych umożliwi nadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, estetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy, a także przesądzać o atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej. Aktywne działania w tym kierunku, oprócz oczywistych korzyści związanych ze zwiększeniem stopnia integracji społecznej, poprawą jakości życia w mieście, będą przynosić korzyści związane z rosnącą atrakcyjnością strefy śródmiejskiej do zamieszkania. Pojazdy zajmują przestrzeń publiczną co utrudnia przekształcenia miejskich placów i ulic. Utrudnia to także poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego i funkcjonowania komunikacji miejskiej. Stopniowo miasto będzie dążyło do zmiany sposobu parkowania i zastąpienia parkowania na chodnikach parkowaniem na pasach postojowych i w zatokach a także na parkingach wydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian, usytuowanie ich w miejscach największego deficytu pozwoli na zwiększenie liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców i na uwolnienie przestrzeni miejskiej przeznaczenie jej na inne cele, m.in. związane z ruchem pieszym i rowerowym oraz rozwojem społecznych i kulturowych funkcji ulic. Dostępność miejsc będzie można sprawdzić w Systemie Zarządzania Parkowaniem np. za pomocą aplikacji na smartfony. System będzie zbierać informacje o wolnych miejscach w SPPN ale także na wydzielonych innych parkingach miejskich, np. parkingach Zarządu Terenów Publicznych. Ułatwi to znalezienie miejsca do parkowania a tym samym zmniejszy liczbę aut krążących po mieście w poszukiwaniu miejsca – według szacunków ZDM ok. 30 proc. ruchu w centrum generują kierowcy szukający miejsc postojowych.

opublikowano 6 października 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zakochaj się w Warszawie razem z WTP

Zakochaj się w Warszawie razem z WTP

A gdyby tak rzucić wszystko i ruszyć …nie, nie w Bieszczady a w podróż po Warszawie, choćby na kilka godzin, w jedno letnie popołudnie? Oczywiście, najlepiej wykorzystać do tego Warszawski Transport Publiczny. Jeśli ktoś myśli, że już wszystko w stolicy widział i zwiedził i nic go nie zaskoczy, to jest w błędzie. Im dłużej będziemy podróżować po kolejnych dzielnicach, tym więcej fantastycznych miejsc odkryjemy. Dla wszystkich, którzy lubią rywalizować i przy okazji sprawdzać swoją wiedzę, mamy znakomitą wiadomość. Tego lata można wziąć udział w Warszawskiej Grze Komunikacyjnej i podróżując - jednocześnie zwiedzać. W najnowszym numerze iZTM przedstawiamy zasady uczestnictwa w tej zabawie. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską