Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Pochwały dla kierowców autobusów

Pochwały dla kierowców autobusów

W ostatnich dniach do Zarządu Transportu Miejskiego spłynęły pochwały na zachowanie kierowców autobusów.

Dla każdego kierowcy jednym z najważniejszych obowiązków jest dbanie o bezpieczeństwo pasażerów. A wzajemna życzliwość i pomoc osobom poszkodowanym to zachowania pożądane nie tylko w komunikacji miejskiej.

Jest nam niezmiernie miło, że mieszkańcy Warszawy doceniają zachowania kierowców miejskich autobusów, którzy udzielają pomocy innym.

Uprzejmy kierowca linii 103

W dobie złych doświadczeń, nerwów i krytyki wszystkiego i wszystkich, chciałabym sięgnąć po zdawałoby się relikt przeszłości i złożyć pochwałę – napisała do Zarządu Transportu Miejskiego pasażerka warszawskiej komunikacji.

Pasażerka chwali kierowcę, który wykazał się wyjątkową empatią do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim.

Pan kierowca bardzo zwrócił moją uwagę i przywrócił wiarę w ludzi – pisze pasażerka. Opisuje sytuację, która miała miejsce kilka dni temu. Na przystanku autobusowym czekała osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim.

Pan wysiadł, przywitał niepełnosprawną uśmiechem, otworzył podest, wprowadził ją do środka, zapytał czy wszystko w porządku oraz na jakim przystanku wysiada – relacjonuje dalej pasażerka.

Kierowca linii 123 pomaga rannemu

Opanowaniem i fachową wiedzą z zakresu udzielania pierwszej pomocy wykazał się z kolei, inny kierowca.

Wracałem wczoraj (3 września) do domu autobusem o numerze bocznym 9315, o godz. 17.56 z Dworca Wschodniego, linia 123. Na przystanku Dworzec Wschodni upadł starszy mężczyzna, czego skutkiem było obfite krwawienie z nogi. Do akcji wkroczył kierowca powyższego autobusu, pobiegł do dyżurki po bandaż, nie bacząc na tryskającą krew owinął nogę staruszka i zadzwonił po pogotowie. Pasażerowie byli pod wielkim wrażeniem postawy kierowcy, tym bardziej, że do wypadku nie doszło w autobusie, tylko na przystanku, niezależnie od autobusu napisał do nas świadek zdarzenia.

Cieszymy się, że taka postawa kierowców autobusów została dostrzeżona i doceniona. Postawa kierowców Arrivy i PKS Grodzisk została dostrzeżona. Zarząd Transportu Miejskiego również przyłącza się do pochwał.

opublikowano 6 września 2017r.
ostatnia aktualizacja 6 września 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Odkorkuj się i jedź

Odkorkuj się i jedź

Każdy kierowca dobrze wie, co to znaczy stać w korku. Minuty mijają, wskazówki zegarka tykają „coraz głośniej”, a kolumna samochodów przesuwa się powolutku w kierunku kolejnych świateł. Spóźnienie do pracy, do lekarza czy na spotkanie jest w takiej sytuacji niemal pewne, a przecież, po dojechaniu na miejsce, trzeba jeszcze gdzieś zaparkować auto w centrum miasta. Nerwy, hałas, spaliny - tego wszystkiego można uniknąć, wybierając komunikację miejską. Tylko co zrobić, jeśli się mieszka poza Warszawą? W takiej sytuacji doskonałym rozwiązaniem są parkingi "Parkuj i Jedź", które istnieją w stolicy już dziesięć lat. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską