Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Decyzja środowiskowa na budowę trasy tramwajowej na Gocław podtrzymana!

Decyzja środowiskowa na budowę trasy tramwajowej na Gocław podtrzymana!

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie utrzymało w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej na Gocław (odc. Al. Waszyngtona – pętla Gocław) w wariancie rekomendowanym przez Spółkę (inwestorski).

W ramach inwestycji powstanie trasa o przebiegu: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona, tj. zgodnie z wariantem oznaczonym jako „2C” w publikowanych przez nas materiałach.

Zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach wykonamy nasadzenia drzew i krzewów, a także zapewnimy ciągłość powiązań przyrodniczych, krajobrazowych przestrzennych i funkcjonalnych w układzie miasta. Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, torowisko będzie miało zabudowę trawiastą.

Nasza Spółka kontynuuje prace nad koncepcją programowo-przestrzenną oraz koncepcją architektoniczno-urbanistyczną zagospodarowania terenu (krajobrazu) wzdłuż trasy tramwajowej i Kanału Wystawowego. W III – IV kwartale tego roku planujemy przeprowadzić kolejny etap działań konsultacyjno-partycypacyjnych ponieważ chcemy wspólnie ze społecznością lokalną zaprojektować otoczenie i przestrzeń publiczną. Pracujemy także nad przebiegiem trasy przez Trasę Łazienkowską oraz nad geometrią torowiska przyszłej trasy.

Dzięki budowie nowej trasy nastąpi:

  • skrócenie czasu podróży transportem zbiorowym – przewidywany czas przejazdu z pętli Gocław do stacji Metro Centrum wyniesie ok. 17 min.(obecnie autobus ok. 25 minut w godzinach szczytu);
  • poprawa dostępności Gocławia i Saskiej Kępy z i do innych dzielnicy Warszawy, w tym Śródmieścia, Ochoty i Pragi;
  • podniesienie komfortu podróżowania – w ramach projektu przewidywany jest zakup nowego taboru tramwajowego, zaś optymalizacja układu linii komunikacyjnych pozwoli zwiększyć liczbę dostępnych miejsc dla pasażerów;
  • poprawa komfortu życia mieszkańców poprzez zmniejszenie łącznej emisji hałasu i podniesienie jakości powietrza w wyniku zachęcenia do korzystania  z transportu zbiorowego wysokiej jakości;
  • poprawa estetyki przestrzeni publicznej i zwiększenie powiązań pieszo-rowerowych między Saską Kępą a Gocławiem;
  • podniesienie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych i rowerzystów.

Realizację robót przewidujemy ramowo w latach 2019-2021, po  wykonaniu dokumentacji projektowej. Oceniamy, że sam proces budowalny potrwa dwa lata (dwa sezony budowlane).

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.tramwajnagoclaw.pl

opublikowano 13 lipca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Odkorkuj się i jedź

Odkorkuj się i jedź

Każdy kierowca dobrze wie, co to znaczy stać w korku. Minuty mijają, wskazówki zegarka tykają „coraz głośniej”, a kolumna samochodów przesuwa się powolutku w kierunku kolejnych świateł. Spóźnienie do pracy, do lekarza czy na spotkanie jest w takiej sytuacji niemal pewne, a przecież, po dojechaniu na miejsce, trzeba jeszcze gdzieś zaparkować auto w centrum miasta. Nerwy, hałas, spaliny - tego wszystkiego można uniknąć, wybierając komunikację miejską. Tylko co zrobić, jeśli się mieszka poza Warszawą? W takiej sytuacji doskonałym rozwiązaniem są parkingi "Parkuj i Jedź", które istnieją w stolicy już dziesięć lat. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską