Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Otwarcie ofert w przetargu na nowe niskopodłogowe tramwaje

Otwarcie ofert w przetargu na nowe niskopodłogowe tramwaje

Spółka Tramwaje Warszawskie otworzyła oferty w przetargu na zakup tramwajów jedno i dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych. Zamówienie obejmuje zakup 213 tramwajów, w tym 123 tramwajów w zamówieniu podstawowym oraz 90 tramwajów w ramach opcji. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zamówienie blisko 1,9 mld zł netto (ponad 2,3 mld zł brutto).

W przetargu oferty złożyli:

Nr oferty

Firma

Cena brutto w zł

1.

Wykonawcy występujący wspólnie:

1)    Stadler Polska Sp. z o.o.

ul. Targowa 50, 08-110 Siedlce

2)    Solaris Bus & Coach S.A.

ul. Obornicka 46, Bolechowo Osiedle

62-005 Owińska

3)    Solaris Tram Sp. z o.o.

ul. Obornicka 46, Bolechowo Osiedle

62-005 Owińska

2 208 510 649

 

 

2.

Hyundai Rotem Company

37, Cheoldobangmulgwan-ro, Uiwang-si

Gyeonggi-do 16082

Republika Korei

2 235 914 926

 

3.

Škoda Transportation a.s.

Emila Škody 2922/1, 301 00 Pilzno

Republika Czeska

2 720 019 844   

4.

Pojazdy Szynowe PESA

Bydgoszcz Spółka Akcyjna

ul. Zygmunta Augusta 11, 85-082 Bydgoszcz

2 722 004 980

 

5.

Alstom Konstal S.A.

ul. Metalowców 9, 41-500 Chorzów

3 418 506 548

 

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

Lp.

Kryterium

Waga

  1.  

Cena oferty

53%

  1.  

Pracochłonność czynności obsługowych do przebiegu 1 mln km

20%

  1.  

Zużycie energii

9%

  1.  

Nacisk osi tramwaju na tor

5%

  1.  

Długość płaskiej podłogi 

3%

  1.  

Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju

2%

  1.  

Nachylenie podłogi

2%

  1.  

Poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju

2%

  1.  

Poziom dźwięku wewnątrz tramwaju na postoju

2%

10.  

Okres gwarancji

2%

Różne typy tramwajów

Przedmiotem zamówienia podstawowego będzie 85 tramwajów dwukierunkowych oraz 18 tramwajów jednokierunkowych niskopodłogowych o długości do 33 m, a także 20 tramwajów niskopodłogowych jednokierunkowych o długości do 24 m. W ramach opcji spółka będzie mogła zamówić 45 tramwajów niskopodłogowych dwukierunkowych o długości do 33 m i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 m.

Tramwaje zostaną skierowane na trasy w ramach powstających projektów współfinansowanych lub przewidzianych do dofinansowania przez Unię Europejską:

  1. „Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru” – 10 tramwajów,
  2. „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą” – 50 tramwajów,
  3. „Budowa tramwaju na Gocław w Warszawie wraz z zakupem taboru” – 18 tramwajów,
  4. Zakup taboru tramwajowego dla obsługi tras tramwajowych w Warszawie – 20 tramwajów dwukierunkowych i 20 tramwajów jednokierunkowych, w przypadku możliwości pozyskania środków finansowych z Unii Europejskiej projekt zostanie zgłoszony do dofinansowania

Pozostały zakres zamówienia

Zamówienie obejmuje ponadto specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjny, pakiet materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej oraz wykonywanie napraw powypadkowych w okresie gwarancji na tramwaje.

Tramwaje w ramach zamówienia podstawowego powinny być dostarczone do 30 kwietnia 2021 roku, a w ramach opcji do 30 czerwca 2023 roku. Spółka skorzysta z prawa opcji pod warunkiem posiadania na to środków finansowych.

Dostawa pierwszego tramwaju w ramach zamówienia podstawowego planowana jest na przełomie II i III kwartału 2019 roku.

Wymagane doświadczenie

Wykonawcy zainteresowani realizacją zamówienia muszą wykazać się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat dostaw co najmniej 15 fabrycznie nowych tramwajów z napędem energoelektronicznym i niską podłogą, które zostały dopuszczone do eksploatacji z pasażerami.

Duża  wymiana taboru

Ogółem od 2007 r. do stolicy trafiło łącznie 311 nowych tramwajów (15 szt. 120N, 30 szt. 123N, 186 szt. 120Na, 50 sz. 128N i 30 szt. 134N), w tym aż 281 niskopodłogowych. Nowe tramwaje zastąpiły tramwaje 13N, których wiek przekraczał 40 lat a często dochodził do 50 lat.

Ostatni aż tak duży kontrakt na dostawę 186 szt. tramwajów typu 120Na Swing o wartości 1,5 mld zł podpisaliśmy w 2009 roku i był on jednym z największych tego typu w Europie (179 tramwajów uzyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w wysokości 80 proc. wartości netto). 80 tramwajów niskopodłogowych, zakupionych w ramach kolejnych trzech kontraktów, wprowadzonych do eksploatacji, również uzyskało dofinansowanie 80 proc.

opublikowano 19 maja 2017r.
ostatnia aktualizacja 19 maja 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zielona Warszawa - ekologiczna komunikacja

Zielona Warszawa - ekologiczna komunikacja

Nigdy dość rozmawiania o ekologii - środowisko naturalne bardzo łatwo zniszczyć, a bardzo trudno odbudować jego równowagę. Mieszkańcy Warszawy mają to szczęście, że ich miasto jest bardzo zielone i nawet niedaleko centrum można znaleźć piękne parki, a nawet lasy. Nie trzeba też wyjeżdżać daleko poza stolicę, żeby znaleźć piękne przyrodniczo miejsca, w których zachowała się dzika przyroda. Najlepiej tam dotrzeć komunikacją miejską - to bardzo proekologiczny sposób podróżowania. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego przygotował Zieloną Mapę, która przedstawia atrakcje ekologiczne Warszawy i zawiera wskazówki, jak do nich dojechać. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską