Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Warszawskie wiaty z nagrodą

Warszawskie wiaty z nagrodą

Wymiana stołecznych wiat, realizowana przez miasto i spółkę AMS w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego została nagrodzona w VI, specjalnej edycji konkursu TOP Inwestycje Komunalne.

Nagrodę przyznano „budowie i eksploatacji wiat przystankowych w Warszawie – ciekawej inwestycji, w formie koncesji, która wpisuje się w charakter przestrzeni miejskiej”, podczas IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Przypomnijmy - stołeczne wiaty są wymieniane w ramach PPP. Umowę podpisano pod koniec 2013 r. AMS SA ramach koncesji, która potrwa 8 lat i 10 miesięcy, w ciągu trzech lat wybuduje 1580 nowoczesnych, wygodnych i estetycznych przystanków. Do 12 maja zostało postawionych już 1370 wiat.

top_inwestycje_komunalne_2017_edycja_specjalna_ppp_320_04

W stolicy, w zależności od  charakteru przestrzeni, instalowane są trzy rodzaje wiat. Konkursowe – w najbardziej reprezentacyjnych i ważnych komunikacyjnie lokalizacjach, konserwatorskie – w obszarach objętych nadzorem konserwatorskim i seryjne – w  centrach dzielnic oraz przy głównych ciągach komunikacyjnych poza ścisłym centrum. Ustawiono już  wiat – konkursowych,  konserwatorskich i jedną seryjną.  zamontowano na przystankach tramwajowych a  na przystankach autobusowych.

Wszystkie wiaty będą interaktywne – wyposażono je w technologię Near Field Communication (NFC) oraz kody QR, a dzięki bramce gateams.com, pasażerowie mogą zaplanować podróż, zapoznać się z informacjami o mieście i pobrać darmowe treści. Ponadto w ponad 140 wiatach konkursowych i konserwatorskich, dostępne jest również Free WiFi.

opublikowano 15 maja 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska oczami dzieci

Komunikacja miejska oczami dzieci

Jeżdżąc każdego dnia komunikacją miejską, nawet nie zastanawiamy się nad tym, jak skomplikowany i fascynujący jest to system. Pewne rzeczy są dla dorosłych oczywiste, jak to, że tramwaj jeździ po szynach, czy to, że trzeba kasować bilety. A gdyby tak spojrzeć na komunikację miejską oczami dzieci i zastanowić się, dlaczego nie wolno przewozić krowy metrem (bo niby właściwie, czemu)? Albo dlaczego jazda tramwajem w deszczu może być niebezpieczna? Albo czym zajmuje się kowboj i co może mieć wspólnego z Warszawą? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską