Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Autobusy i tramwaje coraz punktualniejsze

Autobusy i tramwaje coraz punktualniejsze

W 2016 roku ponad 94 proc. kursów autobusowych i prawie 92 proc. tramwajowych zostało zrealizowanych zgodnie z rozkładem jazdy. W ciągu ostatnich 10 lat liczba punktualnych kursów autobusowych wzrosła o 11 proc. a tramwajowych – o ponad 4 proc.

W ubiegłym roku 94,06 proc. kursów zrealizowanych przez autobusy i 91,98 proc kursów tramwajowych było punktualnych.

W porównaniu z dwoma wcześniejszymi latami, regularnie wzrasta liczba punktualnych kursów autobusowych, a w przypadku tramwajów, po niewielkim spadku w 2015 roku, ponownie odnotowano wzrost liczby kursów zrealizowanych zgodnie z rozkładem jazdy. W 2014 roku autobusy wykonały punktualnie 90,18 proc. kursów, a rok później – 93,28 proc. Tramwaje w 2014 roku podjeżdżały punktualnie na przystanki w 93,55 proc. przypadków, a w 2015 roku – w 90,3 proc.

Poprawę punktualności najwyraźniej widać w dłuższym przedziale czasowym. 10 lat temu dla autobusów odnotowano 83,04 proc. punktualnych kursów, a dla tramwajów – 87,67 proc. W porównaniu z ubiegłym rokiem, oznacza to 11-proc. wzrost dla  autobusów i ponad 4-proc. dla tramwajów.

Na zdecydowany wzrost punktualności komunikacji autobusowej miały wpływ m.in. regularne kontrole prowadzone przez ZTM oraz zwiększenie długości buspasów (w 2006 roku były wytyczone na ok. 14 km dróg, a w 2016 roku – na prawie 50 km).  Dodatkowo, od kilku lat linie o długich trasach są zastępowane kilkoma kursującymi na krótszych dystansach, co ogranicza wpływ utrudnień drogowych na regularność i punktualność kursów.

Sposób kontroli punktualności komunikacji miejskiej  zależy od rodzaju pojazdu. W przypadku tramwajów pomiary punktualności wykonywane są automatycznie za pomocą systemów informatycznych.

Punktualność autobusów sprawdzają pracownicy  Zarządu Transportu Miejskiego. Kontrolują oni czas odjazdu autobusów z wybranych przystanków. Często – ze względu na duże natężenie ruchu – są to przystanki zlokalizowane w centrum Warszawy oraz przystanki wybierane na podstawie zgłoszeń pasażerów.

Za punktualny uznaje się kurs, gdy pojazd odjeżdża z przystanku w przedziale czasowym od jednej minuty przed czasem rozkładowym do trzech minut po czasie rozkładowym. Zarząd Transportu Miejskiego nalicza przewoźnikom kary finansowe za kursy niepunktualne z ich winy.

opublikowano 10 lutego 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bilety dostępne niemal wszędzie

Bilety dostępne niemal wszędzie

Obecnie kupić bilety kartonikowe lub doładować Warszawską Kartą Miejską można niemal na każdym kroku. Na stołecznych ulicach stoi coraz więcej automatów biletowych, w bardzo wielu pojazdach komunikacji miejskiej można spotkać biletomaty mobilne, a tradycjonaliści w dalszym ciągu mogą wybrać się do saloniku prasowego lub jednego z Punktów Obsługi Pasażerów. Najnowszy numer iZTM poświęcamy sieci sprzedaży biletów.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską