Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Decyzja środowiskowa na budowę trasy tramwajowej na Wilanów (odc. Dw. Zachodni - ul. Grójecka)

Decyzja środowiskowa na budowę trasy tramwajowej na Wilanów (odc. Dw. Zachodni -  ul. Grójecka)

Spółka Tramwaje Warszawskie otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej na Wilanów (odc. Dw. Zachodni -  ul. Grójecka). To pierwszy odcinek trasy na Wilanów (Wola – Wilanów Zachodni),  który otrzymał decyzję środowiskową. W ramach inwestycji powstanie w Warszawie pierwszy podziemny przystanek tramwajowy.

Inwestycja jest częścią projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą” dla którego w dniu 30.12.2016 r. spółka złożyła wniosek o dofinansowanie ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

Zbudowane zostanie torowisko od Dworca Zachodniego do ul. Grójeckiej  gdzie połączy się z istniejącą siecią torową Spółki. Pod Parkiem Zachodnim i Alejami Jerozolimskimi powstanie tunel, dzięki czemu zostanie zachowany Park Zachodni, a torowisko będzie przebiegać bezkolizyjnie przez Aleje Jerozolimskie, co jest istotne także z punktu widzenia prędkości komunikacyjnej tramwaju. Po północnej stronie Alej Jerozolimskich powstanie pierwszy w Warszawie podziemny przystanek tramwajowy. Nowe torowisko będzie miało długość ok. 2,8 kmtp (1,4 trasy tramwajowej). Ostateczna długość trasy zostanie ustalona na podstawie opracowywanej dokumentacji projektowej. Trasa będzie zasilana przez nową podstację trakcyjną, która zostanie zbudowana w okolicy Dworca Zachodniego.

Planuje się, że większość torowiska zostanie wydzielona z jezdni, a większość odcinków będzie miało zabudowę trawiastą. Perony przystankowe zostaną wyposażone w wiaty, ławki, instalację przystosowaną do zamontowania kamer systemu monitoringu, wygrodzenia ochronne – na peronach sąsiadujących z jezdnią rozwiązania zabezpieczające przed ochlapywaniem pasażerów oczekujących na peronach, w pozostałych miejscach ażurowe, o jednolitej formie architektonicznej zgodnej z wytycznymi projektu „Przystanek Komunikacji Miejskiej w Warszawie”.

Projekt jest częścią wielkiej inwestycji, jaką jest budowa trasy szybkiego tramwaju od ul. Kasprzaka przez Dworzec Zachodni wzdłuż ulic: Bitwy Warszawskiej – Banacha – Rostafińskich – Boboli – Rakowiecka – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej, wraz z odnogą zakończoną terminalem krańcowym w  ul. Gagarina z możliwością wyprowadzenia na Siekierki, odnogą w ul. Św. Bonifacego zakończoną pętlą Stegny) oraz odnogą w ul. Branickiego również zakończoną terminalem. Trasa będzie obsługiwana taborem dwukierunkowym.

opublikowano 8 lutego 2017r.
ostatnia aktualizacja 24 lutego 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

- Każdego roku przed sezonem zimowym przygotowujemy dwa zlecenia na wypadek intensywnych opadów śniegu, jedno dla komunikacji autobusowej, a drugie – tramwajowej. W przypadku autobusów cały obszar objęty komunikacją ZTM został podzielony na rejony, którymi „opiekują się” pracownicy ZTM i operatorów. Dla tramwajów – w zależności od czynników atmosferycznych – zakładamy możliwość wprowadzenia stanu zagrożenia lub krytycznego. Może to wiązać się z wyłączeniami ruchu na wybranych odcinkach – wyjaśnia szef Działu Nadzoru Przewozów ZTM Grzegorz Strzelczyk. Tematem numeru lutowego iZTM są zimy w komunikacji, zarówno te obecne – lekkie i nieuciążliwe, jak i te minione – bardzo mroźne i śnieżne.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską