Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Nowi kontrolerzy biletów

Nowi kontrolerzy biletów

W warszawskiej komunikacji można już spotkać pierwszych kontrolerów, zatrudnionych na podstawie umowy z firmą Cursor. Dzięki zewnętrznemu zatrudnieniu Zarząd Transportu Miejskiego zyskał pracowników o właściwych kwalifikacjach i profilu osobowości.

Firma Cursor odpowiada za przeprowadzenie rekrutacji, szkolenie i organizację pracy kontrolerów. Każdy z nich musi następnie zdać egzamin ze znajomości przepisów i taryfy przewozowej ZTM.

Taka forma zatrudnienia kontrolerów daje gwarancję najlepszego wyboru kandydatów. Najpierw rekrutowane osoby muszą wykazać się odpowiednimi  kwalifikacjami, jak np. znajomości języka angielskiego lub rosyjskiego, co najmniej średnim wykształceniem oraz umiejętnością pracy w stresie i tonowania emocji. Spośród wybranych przez firmę osób Zarząd Transportu Miejskiego wybiera tych kandydatów, którzy najlepiej sprawdzą się w pracy kontrolera. Ich wiedzę potwierdza przeprowadzony egzamin.

Choć liczba kontrolerów i przeprowadzonych kontroli wzrośnie, to ZTM nie będzie musiał zajmować  się procesem rekrutacji oraz prowadzeniem potem ich obsługi administracyjno-kadrowej. Będzie miał przy tym pełną kontrolę i nadzór nad jakością świadczonych usług.

Każdy kontroler zatrudniony do sprawdzania biletów na zlecenie ZTM będzie musiał być pełnoletni, być nie karany, mieć dobry stan zdrowia, wykazywać się kulturą osobistą i odpornością na stres. Bardzo ważna jest również umiejętność pracy w zespole.

Do dnia 19 marca 2017 r. firma Cursor zatrudni co najmniej 30 pracowników, aby zapewnić prowadzenie kontroli przez 240 godzin w dni robocze oraz przez 96 godzin w dni świąteczne i weekendy. Pracownicy zostaną wyposażeni w czytniki kontrolerskie i terminale płatnicze, dostarczone przez ZTM.

 

opublikowano 31 stycznia 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

- Każdego roku przed sezonem zimowym przygotowujemy dwa zlecenia na wypadek intensywnych opadów śniegu, jedno dla komunikacji autobusowej, a drugie – tramwajowej. W przypadku autobusów cały obszar objęty komunikacją ZTM został podzielony na rejony, którymi „opiekują się” pracownicy ZTM i operatorów. Dla tramwajów – w zależności od czynników atmosferycznych – zakładamy możliwość wprowadzenia stanu zagrożenia lub krytycznego. Może to wiązać się z wyłączeniami ruchu na wybranych odcinkach – wyjaśnia szef Działu Nadzoru Przewozów ZTM Grzegorz Strzelczyk. Tematem numeru lutowego iZTM są zimy w komunikacji, zarówno te obecne – lekkie i nieuciążliwe, jak i te minione – bardzo mroźne i śnieżne.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską