Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Nie pozwól złodziejowi zrobić się w jajo!

Nie pozwól złodziejowi zrobić się w jajo!

Kradzieże kieszonkowe są zmorą okresu przedświątecznego. Wystarczy jednak trochę uwagi, aby nie zostać ofiarą złodziei. Od 23 marca w komunikacji miejskiej będą o tym przypominać plakaty z hasłem „Nie daj się zrobić w jajo”. To kolejna odsłona kampanii społeczno-edukacyjnej, którą Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi wspólnie z Wydziałem Wywiadowczo-Patrolowym Komendy Stołecznej Policji. Kampania potrwa do 6 kwietnia.

Zbliżające się święta to czas żniw dla kieszonkowców. Wykorzystują oni nieuwagę podróżnych. Korzystają z tłoku na dworcach, peronach, przystankach i w sklepach. Okradają z pieniędzy, kart bankowych i dokumentów. Zamyśleni i zabiegani pasażerowie ułatwiają im „robotę”.

ZTM wraz z Komendą Stołeczną Policji przypominają warszawiakom, że w okresie przedświątecznych zakupów trzeba zachować wyjątkową ostrożność. Od 23 marca do 6 kwietnia będą o tym przypominać specjalne plakaty. Będzie można je zobaczyć w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, w gablotach na stacjach metra oraz w wybranych pojazdach komunikacji miejskiej. Na ekranach LCD umieszczonych w taborze będzie można także zobaczyć spoty informacyjne.

Przestrzeganie przez wszystkich pasażerów kilku prostych zasad z pewnością bardzo utrudni złodziejom działanie. Być może niektórym osobom mogą się wydać one zbyt oczywiste, jednak – jak mówi stare polskie przysłowie – „Ostrożności nigdy za wiele”. Przedstawiamy zatem, opracowany przez warszawską policję, krótki zbiór zasad bezpieczeństwa.

1. Torebkę zawsze trzymaj zamkniętą przed sobą.

2. Nie pokazuj zawartości portfela.

3. Noś przy sobie tylko niezbędną gotówkę.

4. Nie noś portfela w tylnych kieszeniach spodni.

5. Nie noś portfela w zewnętrznych kieszeniach ubrania.

W akcji uczestniczą policjanci prewencji i nieumundurowani wywiadowcy, którzy będą podróżować w pojazdach komunikacji miejskiej oraz pojawią się też tam, gdzie swoich ofiar mogą szukać złodzieje.

Partner strategiczny kampanii – Komenda Stołeczna Policji

Partnerzy medialni – tvnwarszawa.pl, kampaniespoleczne.pl, radio Kampus

Pozostali partnerzy – Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie

 

opublikowano 23 marca 2015r.
ostatnia aktualizacja 23 marca 2015r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Koniec roku nastraja do refleksji i skłania do podsumowań. Mijających 12 miesięcy przyniosło wiele wydarzeń ważnych dla stołecznej komunikacji: Warszawski Transport Publiczny zyskał nowe logo, na ulice wyjechały nowoczesne autobusy o napędzie hybrydowym i gazowym, a pasażerowie mogą taniej podróżować po aglomeracji dzięki Biletom Metropolitalnym i zmianom w Karcie Warszawiaka. Działo się dużo, dlatego postanowiliśmy przypomnieć Państwu, jak mijał komunikacyjnie rok 2018. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską