Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Nie pozwól złodziejowi zrobić się w jajo!

Nie pozwól złodziejowi zrobić się w jajo!

Kradzieże kieszonkowe są zmorą okresu przedświątecznego. Wystarczy jednak trochę uwagi, aby nie zostać ofiarą złodziei. Od 23 marca w komunikacji miejskiej będą o tym przypominać plakaty z hasłem „Nie daj się zrobić w jajo”. To kolejna odsłona kampanii społeczno-edukacyjnej, którą Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi wspólnie z Wydziałem Wywiadowczo-Patrolowym Komendy Stołecznej Policji. Kampania potrwa do 6 kwietnia.

Zbliżające się święta to czas żniw dla kieszonkowców. Wykorzystują oni nieuwagę podróżnych. Korzystają z tłoku na dworcach, peronach, przystankach i w sklepach. Okradają z pieniędzy, kart bankowych i dokumentów. Zamyśleni i zabiegani pasażerowie ułatwiają im „robotę”.

ZTM wraz z Komendą Stołeczną Policji przypominają warszawiakom, że w okresie przedświątecznych zakupów trzeba zachować wyjątkową ostrożność. Od 23 marca do 6 kwietnia będą o tym przypominać specjalne plakaty. Będzie można je zobaczyć w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, w gablotach na stacjach metra oraz w wybranych pojazdach komunikacji miejskiej. Na ekranach LCD umieszczonych w taborze będzie można także zobaczyć spoty informacyjne.

Przestrzeganie przez wszystkich pasażerów kilku prostych zasad z pewnością bardzo utrudni złodziejom działanie. Być może niektórym osobom mogą się wydać one zbyt oczywiste, jednak – jak mówi stare polskie przysłowie – „Ostrożności nigdy za wiele”. Przedstawiamy zatem, opracowany przez warszawską policję, krótki zbiór zasad bezpieczeństwa.

1. Torebkę zawsze trzymaj zamkniętą przed sobą.

2. Nie pokazuj zawartości portfela.

3. Noś przy sobie tylko niezbędną gotówkę.

4. Nie noś portfela w tylnych kieszeniach spodni.

5. Nie noś portfela w zewnętrznych kieszeniach ubrania.

W akcji uczestniczą policjanci prewencji i nieumundurowani wywiadowcy, którzy będą podróżować w pojazdach komunikacji miejskiej oraz pojawią się też tam, gdzie swoich ofiar mogą szukać złodzieje.

Partner strategiczny kampanii – Komenda Stołeczna Policji

Partnerzy medialni – tvnwarszawa.pl, kampaniespoleczne.pl, radio Kampus

Pozostali partnerzy – Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie

 

opublikowano 23 marca 2015r.
ostatnia aktualizacja 23 marca 2015r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bezpieczny mały pasażer

Bezpieczny mały pasażer

Każdego dnia w Warszawskim Transporcie Publicznym spotykamy pasażerów, którzy w komunikacji miejskiej powinni cieszyć się specjalnymi względami: osoby starsze, osoby z niepełnosprawnościami czy rodziców z małymi dziećmi. Właśnie tej grupie pasażerów poświęcamy lipcowy numer naszego biuletynu. Naszą wspólną troską powinno być zapewnienie im bezpiecznego i możliwie wygodnego korzystania z pojazdów WTP. Rodzice natomiast sami muszą pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym ich podróż będzie spokojna, a dziecko bezpieczne. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską