Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Nowy przystanek na Kasprzaka, zmiany na Elekcyjnej

Nowy przystanek na Kasprzaka, zmiany na Elekcyjnej

Od 23 marca autobusy zatrzymują się na nowym przystanku przy ulicy Kasprzaka a przystanki na ulicy Elekcyjnej zmieniły się z „na żądanie” na stałe.

Zmiany są efektem wniosków zgłaszanych przez pasażerów i Burmistrza Woli.

Zarząd Transportu Miejskiego cały czas monitoruje funkcjonowanie komunikacji miejskiej, szczególnie w rejonie trwającej budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jeżeli jest taka możliwość realizowane są również postulaty zgłaszane przez mieszkańców.

Nowy przystanek

Na wniosek mieszkańców wykonawca metra wybudował dodatkowy przystanek przy ulicy Kasprzaka, za skrzyżowaniem z Ordona. Dzięki temu zatrzymuje się w tym rejonie więcej linii, objeżdżających tą trasą zamkniętą ulicę Górczewską, a mieszkańcy osiedli przy ulicy Jana Kazimierza mają zdecydowanie bliżej do autobusów.

To nie koniec zmian. Również na wniosek mieszkańców zmienił się charakter przystanków na ulicy Elekcyjnej, funkcjonujących do tej pory jako „na żądanie”. ZTM przeprowadził pomiary wykorzystania przystanków, z których wynika, że zainteresowanie pasażerów jest tak duże, że autobusy, niezależnie od linii, zatrzymują się właściwie podczas każdego kursu. Od 23 marca przystanki te są stałe – autobusy zatrzymają się bez konieczności machania czy wciskania guzika.

Drobna zmiana wprowadzona została również w rejonie ronda u zbiegu ulicy Jana Olbrachta z ulicą Redutową. Autobusy linii 155 i 167 jadące w kierunku ulicy Kasprzaka zatrzymają się przed rondem. Przystanek za rondem obowiązuje tylko dla wybranych kursów linii N42.

Stawiamy wiaty

Na zastępczych przystankach Zarząd Transportu Miejskiego, jeżeli tylko jest to możliwe, ustawia wiaty przystankowe. Stanęły już na przystankach przy skrzyżowaniu ulic Elekcyjnej i Wolskiej, czy na popularnych przystankach Jana Olbrachta. Niestety, często istniejące instalacje podziemne - kable, przewody, rury – uniemożliwiają montaż wiaty.

Dotychczasowe zmiany:

Od 2 stycznia zwiększyliśmy częstotliwość kursowania linii 523.

Od 9 stycznia uruchomiliśmy dodatkowe kursy dla linii 10.

Od 4 lutego wydłużyliśmy trasę linii 129.

opublikowano 16 marca 2017r.
ostatnia aktualizacja 31 marca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska oczami dzieci

Komunikacja miejska oczami dzieci

Jeżdżąc każdego dnia komunikacją miejską, nawet nie zastanawiamy się nad tym, jak skomplikowany i fascynujący jest to system. Pewne rzeczy są dla dorosłych oczywiste, jak to, że tramwaj jeździ po szynach, czy to, że trzeba kasować bilety. A gdyby tak spojrzeć na komunikację miejską oczami dzieci i zastanowić się, dlaczego nie wolno przewozić krowy metrem (bo niby właściwie, czemu)? Albo dlaczego jazda tramwajem w deszczu może być niebezpieczna? Albo czym zajmuje się kowboj i co może mieć wspólnego z Warszawą? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską