Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Tańsze i nowe bilety – zmiany w taryfie

Tańsze i nowe bilety – zmiany w taryfie

Miasto wprowadzi zmiany w taryfie przewozowej. Mniej za podróżowanie komunikacją zapłacą osoby korzystające z biletów długookresowych (ważnych w obu strefach – 1. i 2.), powróci bilet 3-dniowy, w ofercie pojawi się również tzw. bilet konferencyjny.

Komunikacja miejska pełni kluczową rolę w systemie transportowym stolicy. Autobusy, pociągi, metro i tramwaje przewożą ponad miliard pasażerów rocznie. Warszawa wciąż ją rozwija i usprawnia - modernizuje tabor, buduje drugą linię metra, nowe trasy tramwajowe i kolejne parkingi przesiadkowe, wprowadza priorytety dla tramwajów i autobusów oraz podnosi standard usług świadczonych przez przewoźników.

Wiodąca rola transportu zbiorowego wymaga zapewnienia wysokiej konkurencyjności w stosunku do samochodów. Udział komunikacji miejskiej w obsłudze wszystkich podróży wykonywanych w Warszawie ma wzrosnąć z 56,9 do 65 proc., a jednym z priorytetów miasta jest zmniejszenie liczby pojazdów wjeżdżających do stolicy i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.

Zachętą do rezygnacji z aut i przesiadki do komunikacji są m.in. zmiany w taryfie biletowej.

- Obniżamy ceny biletów długookresowych ważnych w 1. i 2. strefie. Pasażerowie korzystający z biletów 30-dniowych normalnych zaoszczędzą dzięki temu 30 zł miesięcznie, a użytkownikom biletów 90-dniowych w portfelu pozostanie aż 76 zł. Komunikacja to właściwa alternatywa, na  podstawie biletów ZTM można przecież podróżować szybko i sprawnie. I to wszystkimi środkami transportu – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

bilety obowiązujące w 1. i 2. strefie

obecna cena

planowana cena

obniżka

30-dniowy imienny normalny

210 zł

180 zł

30 zł

30-dniowy bilet warszawiaka

196 zł

166 zł

30 zł

90-dniowy imienny normalny

536 zł

460 zł

76 zł

90-dniowy bilet warszawiaka

482 zł

406 zł

76 zł

Ale to nie wszystko. Dotychczasowa oferta biletowa zostanie rozszerzona. W taryfie biletowej pojawi się m.in. bilet jednorazowy przesiadkowy grupowy ulgowy dla maksymalnie 10 osób w cenie 22 zł. Będzie to z pewnością duże ułatwienie dla podróżujących grup szkolnych i ich opiekunów, którzy musieli kasować dużą liczbę biletów. Teraz wystarczy skasować jeden lub dwa kartoniki. 

Specjalnie dla turystów i osób przebywających w stolicy zaledwie przez kilka dni w taryfie znajdzie się bilet 3-dniowy w cenie 36 zł (1. strefa) i 57 zł (1. i 2. strefa).

Miasto wprowadzi także tzw. bilet konferencyjny umożliwiając organizatorom konferencji zakup biletów dla ich uczestników (na wybrany okres). Bilety będą kodowane na specjalnych Warszawskich Kartach Miejskich lub będą dostępne w innej formie uzgodnionej z organizatorem.

Decyzję o wprowadzeniu powyższych zmian podejmą radni m.st. Warszawy.

Metropolia już działa

Zgodnie z danymi za ostatnie 10 lat opublikowanymi przez UE to właśnie Warszawa wraz z całą metropolią była najszybciej rozwijającym się regionem Europy. W ostatniej dekadzie, gdy w Pradze odnotowano wzrost na poziomie 12%, w Budapeszcie - 18%, Warszawa osiągnęła 57%. W 2014 r. Warszawa razem z 39 gminami zawarła porozumienie o współpracy metropolitarnej, które dzisiaj jest podstawą współdziałania w kluczowych kwestiach związanych z rozwojem gospodarczym i społecznym naszych lokalnych wspólnot. Realizujemy wspólnie m.in. inwestycje w parkingi P+R (60 mln zł ze środków unijnych na 27 parkingów), trasy rowerowe (ponad 300 km dróg rowerowych za 240 mln zł ze środków UE) czy wspólną promocję gospodarczą firm. W 2007 r. wprowadziliśmy „Wspólny Bilet”. Dziś w systemie transportu metropolitalnego mamy już 33 gminy, a ze wspólnego metropolitalnego transportu korzysta coraz więcej pasażerów (na przestrzeni ostatnich kilku lat jest to wzrost o 20%).

opublikowano 3 marca 2017r.
ostatnia aktualizacja 7 marca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Kolej grodziska wczoraj i dziś

Kolej grodziska wczoraj i dziś

Linia grodziska, chociaż liczy sobie niespełna 30 km długości, pełni niezwykle ważne zadanie, bo jeżdżą po niej pociągi, które codziennie dowożą do pracy w stolicy tysiące ludzi. Remont to doskonała okazja, żeby przybliżyć wszystkim zainteresowanym charakterystykę tej linii. Warto również pamiętać, że ten odcinek torów jest bardzo ważny z punktu widzenia historii kolei w Polsce. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską