Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

„Dwójką” do Nowodworów

„Dwójką” do Nowodworów

Od poniedziałku, 27 lutego tramwaje jeżdżą dłuższą trasą na Białołęce. „Dwójka” dojeżdża do przystanku Nowodwory, skąd mieszkańcy tego rejonu dzielnicy mogą dotrzeć do metra w niespełna kwadrans.

Tramwaj co 2 minuty

Od poniedziałku 27 lutego, od początku kursowania, tramwaje linii 2 jeżdżą na wydłużonej, 7 kilometrowej trasie i obsługują dwa dodatkowe, nowe zespoły przystankowe – przy skrzyżowaniu ulicy Światowida z ulicą F. Štefánika i ulicą H. Ordonówny. Na wydłużonym odcinku tramwaje podjeżdżają na przystanki co 4 minuty w godzinach szczytu komunikacyjnego, co 6 poza szczytem i co 7,5 minuty w dni świąteczne. W godzinach szczytu komunikacyjnego „dwójka” kursuje dodatkowo na trasie skróconej Metro Młociny – Tarchomin Kościelny co 8 minut. Na wspólnym odcinku trasy (Metro Młociny – Tarchomin Kościelny) w godzinach szczytu tramwaje podjeżdżają na przystanki co 2-4 minuty. Podróż tramwajem z Młocin na Nowodwory trwa zaledwie 14 minut.

Wraz z wydłużeniem trasy tramwajowej zostały wprowadzone zmiany w komunikacji autobusowej, wypracowane w ramach konsultacji społecznych zorganizowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Linie autobusowe 101 i E-8 zostały zlikwidowane. Została uruchomiona nowa linia autobusowa 214 łącząca wschodnią i zachodnią część Białołęki (autobusy kursują co pół godziny). Na nową trasę (do pętli Metro Marymont) została skierowana linia 134, a częstotliwość kursowania autobusów w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego zwiększono do 20 minut. Częściej kursują również autobusy linii 211 i 516.

Tramwaj na słodko

Zanim rozpoczłęy się regularne kursy tramwajowe do Nowodworów, w niedzielę 26 lutego na trasę (Metro Młociny – Nowodwory) wyjechały tramwaje specjalnej linii „N”. Kursowały w godz. 13-18 co 15 min. Na linii kursowały nowoczesne tramwaje typu 128N Jazz Duo. Nie zabrakło również atrakcji dla miłośników historycznego taboru - linię „N” obsługiwał także zabytkowy tramwaj typu K (nr tab. 445 tzw. „Berlinka” z 1940 roku). Tramwaje te były specjalnie oznakowane naklejkami „Jedź z nami na Nowodwory”. Pierwszych 500 pasażerów dostało specjalny certyfikat poświadczający przejazd tramwajem po nowym odcinku trasy tramwajowej na Nowodwory. Była także słodka niespodzianka oraz ciepłe napoje.

Tramwajowe połączenie Białołęki z metrem na Młocinach powstawało etapami. Pierwszy odcinek, do przystanku Stare Świdry, został uruchomiony wraz z otwarciem mostu Marii Skłodowskiej-Curie w styczniu 2013 r. Drugi, do pętli Tarchomin Kościelny, był gotowy w grudniu 2014 r. Trzeci odcinek, do pętli Nowodwory, otwarto w poniedziałek 27 lutego. Cała trasa na Białołęce ma torowisko trawiaste, równolegle z torami wybudowano także chodniki, drogi rowerowe, sygnalizacje świetlne, przebudowano jezdnie a także pojawiła się nowa zieleń. Planowane jest dalsze przedłużenie trasy tramwajowej do pętli Winnica w pobliżu ul. Modlińskiej. Tramwaj miałby tam dojechać w drugim kwartale 2019 r.  

opublikowano 24 lutego 2017r.
ostatnia aktualizacja 1 marca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bilety dostępne niemal wszędzie

Bilety dostępne niemal wszędzie

Obecnie kupić bilety kartonikowe lub doładować Warszawską Kartą Miejską można niemal na każdym kroku. Na stołecznych ulicach stoi coraz więcej automatów biletowych, w bardzo wielu pojazdach komunikacji miejskiej można spotkać biletomaty mobilne, a tradycjonaliści w dalszym ciągu mogą wybrać się do saloniku prasowego lub jednego z Punktów Obsługi Pasażerów. Najnowszy numer iZTM poświęcamy sieci sprzedaży biletów.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską