Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

400 nowych miejsc na P+R Metro Stokłosy

400 nowych miejsc na P+R Metro Stokłosy

1 kwietnia został otwarty po rozbudowie parking P+R Metro Stokłosy. Na czterech poziomach zaparkuje tu prawie 400 samochodów i 20 rowerów.

Jednopoziomowy parking przy stacji metra Stokłosy cieszył się ogromnym zainteresowaniem kierowców. Samochody wypełniały go do ostatniego wolnego miejsca. Od środy zmotoryzowani nie mają już problemów z zaparkowaniem swojego pojazdu, ponieważ punktualnie o godzinie 4.30 pierwsi kierowcy wjechali na nowy, czteropoziomowy parking.

Po rozbudowie jest na nim prawie cztery razy więcej miejsc. Wygodnie zaparkują tu 393 samochody, z czego sześć na miejscach oznakowanych kopertą dla osób niepełnosprawnych. Ponadto na P+R Metro Stokłosy znalazły się stojaki, do których można przypiąć 20 rowerów. Na parkingu będzie funkcjonował bezobsługowy system pobierania opłat, tak jak na postojach P+R Metro Ursynów i P+R Anin SKM.

Nowoczesny węzeł przesiadkowy z zadaszoną pętlą autobusową, zlokalizowany przy południowym wyjściu ze stacji metra Stokłosy, jest dobrym punktem do tego, by kończyły tam swoje trasy linie autobusowe obsługujące lokalnie Ursynów i linie międzydzielnicowe. Węzeł ten z całą pewnością będzie miał niebagatelne znaczenie przy obsłudze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, zlokalizowanej na wschodzie dzielnicy. Niewykluczone, że będzie stanowił w przyszłości koniec tras dla linii lokalnych obsługujących rozbudowujący się "zielony Ursynów". Nowoczesna pętla jest przystosowana do obsługi zarówno długich pojazdów jak i mikrobusów.

Będzie ona także przydatna przy poprawie obsługi komunikacyjnej obszaru Służewca biurowego. ZTM przeprowadził już ankiety wśród pasażerów linii przejeżdżających przez ten obszar. Obecnie trwające analizy układu tras w rejonie Mokotowa i Ursynowa potwierdzają zasadność uruchomienia dodatkowej pętli w rejonie stacji metra Stokłosy, która z całą pewnością będzie w pełni wykorzystana.

Koszt rozbudowy obiektu wyniósł ponad 16,5 mln zł. Inwestycję współfinansowała Unia Europejska w kwocie ponad 12 mln zł.

Zarząd Transportu Miejskiego jeszcze w tym roku planuje wprowadzenie na większości parkingów Park&Ride, działających jako stałe, bezobsługowego systemu pobierania opłat. Nowa infrastruktura pozwoli dokładniej sprawdzić czy kierowcy pozostawiający samochody posiadają zwalniający z opłaty bilet komunikacji miejskiej i umożliwi zdalną obsługę parkingów. Koszt inwestycji to ok. 9,6 mln złotych.  

Zgodnie z wieloletnim planem inwestycyjnym i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy w stolicy planowane jest 27-30 parkingów Parkuj i Jedź. Zarząd Transportu Miejskiego pozyskał środki, w ramach których zostaną przeprowadzone prace koncepcyjne, analizy i uzyskane zostaną stosowne decyzje administracyjne.

W naszym zainteresowaniu znajdują się m.in. parkingi przy stacjach kolejowych: Płudy, Żerań, Jeziorki, Wesoła, Wola Grzybowska, Rembertów. W związku ze zintegrowaniem parkingów z komunikacją szynową, planujemy przeprowadzenie rozmów na temat inwestycji z PKP PLK.
We wszystkich wspomnianych lokalizacjach pasażerowie już dziś parkują samochody "na dziko". Analizujemy możliwości powstania w tych miejscach parkingów Parkuj i Jedź. Wszystkie obiekty, poza planowanym w Rembertowie, przewidziane są jako odkryte, jednopoziomowe.

Realizacja projektów zależna będzie od dostępności środków finansowych. Parkingi budowane będą w oparciu o fundusze pozyskane z Unii Europejskiej.

Parking P+R Metro Stokłosy jest 14 obiektem działającym w ramach systemu „Parkuj i Jedź”. 12 z nich zostało wybudowanych przez miasto, a dwa wydzielono na istniejących obiektach zewnętrznych: P+R Stadion Narodowy i P+R Metro Imielin. Siedem parkingów jest wielopoziomowych i siedem naziemnych. Na wszystkich parkingach, wliczając rozbudowany obiekt Metro Stokłosy, znajduje się łącznie 4218 miejsc. Dla porównania Budapeszt dysponuje 1593 miejscami, a na oficjalnych parkingach Park&Ride w Pradze zaparkuje 2766 samochodów.

Średnie zapełnienie parkingów Parkuj i Jedź w dzień roboczy wynosi ponad 70 proc., a tych zlokalizowanych w pobliżu linii metra dochodzi do 100 proc.

Projekt "Budowa parkingów strategicznych "Parkuj i Jedź" (Park&Ride) – II etap" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013.

ue_542_01

opublikowano 31 marca 2015r.
ostatnia aktualizacja 1 kwietnia 2015r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Koniec roku nastraja do refleksji i skłania do podsumowań. Mijających 12 miesięcy przyniosło wiele wydarzeń ważnych dla stołecznej komunikacji: Warszawski Transport Publiczny zyskał nowe logo, na ulice wyjechały nowoczesne autobusy o napędzie hybrydowym i gazowym, a pasażerowie mogą taniej podróżować po aglomeracji dzięki Biletom Metropolitalnym i zmianom w Karcie Warszawiaka. Działo się dużo, dlatego postanowiliśmy przypomnieć Państwu, jak mijał komunikacyjnie rok 2018. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską